Ford renunță la producția unui model și anunță concedieri. Americanii au în vedere și închiderea de fabrici în Europa
Ford
Ford a anunţat că a început negocierile cu reprezentanţii angajaţilor germani privind potenţiale concedieri la fabrica sa din Saarlouis, în urma deciziei de a renunţa la fabricarea modelului Ford C-Max, transmite Reuters.
"Putem confirma că am început discuţii oficiale cu Consiliul angajaţilor cu scopul de a încheia producerea C-Max/Grand C-Max la Saarlouis. Deoarece continuăm să ajustăm producţia la cerere, procesul de consultări va include şi necesare ajustări ale forţei de muncă de la Saarlouis", se arată într-un comunicat al Ford, scrie Agerpres.
La această unitate lucrează peste 6.190 de angajaţi dar vânzările sunt în scădere iar reglementările mai dure privind emisiile vor necesita investiţii costisitoare.
Vineri, Ford a anunţat primul pas în vederea restructurării afacerii sale neprofitabile din Europa, care ar urma să implice renunţarea la unele modele, reducerea locurilor de muncă şi posibil închiderea unor fabrici. Ford are aproximativ 54.000 de angajaţi în Europa şi 24 de unităţi de producţie.
Pentru a implementa acest plan, Ford a numit noi şefi în Germania şi Marea Britanie. Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 6%.
Fostul responsabil de calitate Gunnar Herrmann va conduce operaţiunile de restructurare din Germania, în timp ce Graham Hoare va face acelaşi lucru în Marea Britanie. Anterior Hoare s-a ocupat de dezvoltarea operaţiunilor Ford pe plan global.
Cea mai semnificativă parte a procesului de restructurare va avea loc în 2019 şi 2020, a anunţat un purtător de cuvânt al companiei americane.
Ford a precizat că în Europa se va concentra pe producerea de SUV-uri şi vehicule comerciale, care sunt profitabile, şi va reduce liniile de producţie pentru modelele neprofitabile. De asemenea, compania se va baza mai mult pe parteneriate pentru a reduce costurile.
În trimestrul trei din acest an, Ford a pierdut 245 de milioane de dolari în Europa, faţă de pierderi de 53 de milioane de dolari în perioada similară din 2017, pe fondul problemelor din Turcia şi Rusia.
Analiştii de la Morgan Stanley estimează că în centrul planului global de restructurare al Ford, de 11 miliarde de dolari, se va afla Europa şi aici va fi şi cea mai mare parte a celor 25.000 de angajaţi care ar urma să fie concediaţi, conform planurilor Ford.
Dar reprezentanţii companiei americane au apreciat că estimările Morgan Stanley privind concedierile sunt "pure speculaţii", deşi au precizat că cea mai mare parte a restructurării va fi în afara Americii de Nord.
În acest an, Ford se aşteaptă să raporteze pierderi în Europa, după ce anul trecut a câştigat în regiune 234 de milioane de dolari. Pierderile sunt provocate de deprecierea lirei sterline în Marea Britanie, cea mai mare piaţă a sa europeană, de costurile mai ridicate cu materiile prime şi de scăderea cererii pentru vehiculele companiei.
Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.
Planurile americanilor în România
În vară, Ford România a anunțat că va produce un nou model de vehicul la fabrica din Craiova, unde se fabrică SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport şi motorul 1.0 EcoBoost, şi va crea 1.500 noi locuri de muncă, ajungând astfel la 5.900 de angajaţi.
"Ford confirmă producţia celui de-al doilea model la fabrica din Craiova. Noul model se va adăuga producţiei actualei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport şi motorului 1.0 EcoBoost. Ford investeşte în plus până la 200 de milioane de euro la Craiova, investiţia totală, demarată în 2008, ajungând astfel la aproape 1,5 miliarde de euro", a informat conducerea Ford România în luna mai.
Potrivit sursei citate, noul model şi data de start a producţiei urmează să fie comunicate în apropierea momentului lansării acestuia.
"Această nouă investiţie confirmă continuarea evoluţiei gamei noastre de modele interesante produse în Europa şi subliniază totodată transformarea complexului de producţie de la Craiova. Includerea acestui al doilea vehicul în procesul de producţie este o dovadă clară a flexibilităţii operaţionale a fabricii de la Craiova şi reflectă parteneriatele puternice pe care le avem cu furnizorii locali şi cu membrii comunităţii", a spus Steven Armstrong, preşedinte şi CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, citat în comunicat.
Ford România solicită în continuare Guvernului îmbunătăţirea infrastructurii de transport pentru menţinerea competitivităţii globale a operaţiunilor de producţie.
"Iminenta creştere a numărului de vehicule produse de Ford la Craiova subliniază şi mai mult importanţa concretizării proiectelor de infrastructură. Investiţia în viitorul Craiovei este un semn al încrederii pe care Ford o are în angajamentele asumate de Guvernul român de a oferi îmbunătăţiri cheie la nivelul infrastructurii şi ameliorări ale structurii logistice, acestea fiind imperios necesare pentru menţinerea competitivităţii globale a operaţiunilor de producţie Ford Craiova. Orice întârziere ar restricţiona semnificativ eforturile pe care Ford şi furnizorii săi le fac pentru a transporta volumul din ce în ce mai ridicat de vehicule şi subansamble", se mai precizează în comunicat.
Pe acelasi subiect: