Pro TV este cel mai fascinant brand romanesc

Rezultatele au fost anuntate azi-dimineata de catre grupul american CME, actionarul companiei Pro TV SA. Cresterea cifrei de afaceri a liderului local de televiziune arata o revenire pe piata de media, conform datelor CME.

Profitul operational al companiei a fost de 9,3 milioane de dolari in trimestrul doi al acestui an, fata de cele 10,7 milioane de dolari inregistrate in perioada similiara din 2010.

Compania Pro TV SA include canalele Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Pro TV International, Sport.ro si MTV.

Veniturile CME au crescut cu 24% in trimestrul al doilea, la 250 milioane de dolari

Grupul CME, care detine mai multe canale de televiziune in Europa Centrala si de Est, a facut publice rezultatele pentru cel de-al doilea trimestru, si anume o cifra de afaceri de aproape 250 milioane de dolari, fata de 201,7 milioane de dolari, inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata, profitul operational (OIBDA) obtinut de CME a fost de 62,6 milioane de dolari, fata de 46,1 milioane de dolari in trimestrul II din 2010.

Adrian Sarbu, presedintele si directorul executiv al CME, a declarat: "Veniturile si profitul operational al CME au crescut cu 24% si respectiv cu 36%. Aceasta imbunatatire a fost sustinuta de brandurile noastre puternice, de faptul ca am fost lideri de audienta precum si de rapida crestere inregistrata de diviziile Media Pro Entertainment si New Media (Internet). Operatiunile noastre au performat mai bine decat piata de publicitate care s-a contractat cu 3% in trimestrul al doilea. Totusi analizand indicatorii macroeconomici, estimam ca toate pietele de publicitate pe TV vor creste in a doua jumatate a anului. Suntem cel mai bine pozitionati din regiune pentru a beneficia de acest trend de crestere si pentru obtine venituri si profit operational in crestere".

Veniturile nete ale grupului Central European Media Enterprises (CME) au crescut cu 24% in trimestrul al doilea, de la 202 milioane de dolari la 250 de milioane de dolari, depasind asteptarile analistilor, in timp ce profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a avansat cu 36%.

Analistii consultati de Reuters anticipau venituri nete de 234 milioane de dolari.

Divizia de televiziune (Broadcast) a CME a inregistrat in trimestrul al doilea venituri de 228,96 milioane de dolari, in urcare cu 20,1% de la 190,58 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, OIBDA consolidat a crescut cu 25% pe acest segment, de la 60,87 milioane de dolari la 76,11 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a avut in perioada analizata venituri nete de 51,25 milioane de dolari, in urcare cu 33,8%, si un profit OIBDA consolidat de 761.000 dolari, de aproape 5 ori mai mare fata de nivelul din trimestrul al doilea al lui 2010.
Pe segmentul de New Media, grupul a inregistrat in perioada aprilie-iunie venituri nete de 4,61 milioane de dolari, in urcare cu 57,5% de la 2,92 milioane de dolari in trimestrul doi al anului trecut. Totodata, pierderea diviziei de New Media s-a redus de la 1,42 milioane de dolari la 489.000 dolari.

In primul semestru, grupul CME a avut venituri nete de 422,42 milioane de dolari, cu 22,3% mai mari fata de 345,36 milioane de dolari in primele sase luni ale lui 2010. Profitul OIBDA a urcat in acelasi timp cu 63,6%, de la 47 milioane de dolari la 76,93 milioane de dolari.

Divizia de Broadcast a avut venituri de 386,48 milioane de dolari in primele sase luni, in urcare cu 18,6% de la 326 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. OIBDA a urcat pe acest segment cu 30%, de la 78,68 milioane de dolari la 102,26 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a inregistrat in prima jumatate a anului venituri de 91,43 milioane de dolari, in crestere cu 37,8%, si un OIBDA consolidat de 1,48 milioane de dolari, fata de un rezultat negativ de 1,87 milioane de dolari in aceeasi perioada a lui 2010.

Divizia de New Media a avut in primul semestru o crestere de peste 46% a veniturilor, la 7,23 milioane de dolari, si si-a redus pierderile cu 56,5%, la putin peste 2 milioane de dolari.

CME este o companie de media integrata vertical, care detine operatiuni de televiziune, continut si new media, care opereaza in tari precum Cehia, Romania, Bulgaria, Croatia, Slovacia si Slovenia, acoperind o populatie de peste 50 de milioane de locuitori. Insa, operatiunile din Cehia si Romania sunt cele care aduc peste jumatate din veniturile grupului media.

CME are posture de televiziune in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action si Ring.bg), Croatia (Nova TV, Doma si Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport si MTV Czech), Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, PRO TV Chisinau, Sport.ro si MTV Romania), Slovacia (TV Markíza si Doma) si Slovenia (POP TV, Kanal A si POP Brio).

CME este listata la New York, pe piata Nasdaq, si la bursa de la Praga.
 
Omul de afaceri american Ronald Lauder controleaza CME prin drepturile de vot detinute, iar principalul actionar este Time Warner, cel mai mare grup de media din lume.

Adrian Sarbu a creat Pro TV in urma cu mai bine de 15 ani si conduce incepand cu 2008 operatiunile CME, fiind si actionar al companiei. Sarbu detine printre alte active media si publicatia Ziarul Financiar.

Citeste si:

5 mari greseli pe care le fac publicatiile media

Ultimul dintre moguli. Marirea si decaderea lui Rupert Murdoch

Ce miliardari au mostenit un imperiu fara sa munceasca pentru el FOTO