Pe hartie, CFR Marfa are 39.000 de vagoane. O adevarata avere, asa ca Ministerul Transporturilor a inceput sa le numere, ca sa afle cate exista si in realitate. Saptamana aceasta au aparut rezultatele preliminare.

"Ar exista o diferenta de aproximativ de 100 de vagoane. Este posibil sa existe incurcaturi intre regionale", a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Autoritatile asteapta finalizarea controlului, apoi vor anunta institutiile de ancheta. Cert este ca CFR Marfa nu ar fi la prima disparitie misterioasa a vagoanelor.

In 2009, in urma unui control, Ministerul Transporturilor a descoperit ca de la CFR Marfa lipsesc 120 de vagoane. O nimica toata pe langa numarul de vagoane pe care compania de stat trebuie sa le transfere unei companii private. Pana acum a virat 4600 de vagoane si mai raman de dat 1400."

Toate cele 6.000 de vagoane sunt transferate gratuit companiei Rolling Stock, unde CFR Marfa s-a asociat cu Grup Feroviar Roman, unul dintre participantii la privatizare, care are 51% din actiuni. Si este legata de aceasta printr-un contract pagubos.

"Contractul a fost facut destul de bine din partea celorlalti. In sensul in care ei au luat niste vagoane, le-au reparat. Daca ar fi sa ne retragem, ar trebui sa platim toata investitia", a mai spus Fenechiu.

In toti cei 4 ani de functionare, Rolling Stock a adunat pierderi de 10 milioane de euro, iar statul nu castiga nimic din afacere, cum am aratat intr-un reportaj la "Romania te iubesc".

Paradoxal, Grup Feroviar Roman, care detine pachetul majoritar, vrea sa cumpere si pachetul majoritar al CFR Marfa. Miercuri, aceasta companie, dar si cei doi concurenti ai sai au depus ofertele preliminare. 51% din actiunile CFR Marfa au fost scoase la vanzare pentru 180 de milioane de euro.