Aflata in plin proces de privatizare, CFR Marfa nu-si mai gaseste vagoanele. Au disparut 100 de unitati, in valoare de un sfert milion euro
Un control facut de minister la CFR Marfa a descoperit ca lipsesc aproape 100 de unitati, in valoare de cel putin un sfert de milion de euro. Compania spune ca vagoanele s-au ratacit pur si simplu intre regionalele CFR.
Pe hartie, CFR Marfa are 39.000 de vagoane. O adevarata avere, asa ca Ministerul Transporturilor a inceput sa le numere, ca sa afle cate exista si in realitate. Saptamana aceasta au aparut rezultatele preliminare.
"Ar exista o diferenta de aproximativ de 100 de vagoane. Este posibil sa existe incurcaturi intre regionale", a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Autoritatile asteapta finalizarea controlului, apoi vor anunta institutiile de ancheta. Cert este ca CFR Marfa nu ar fi la prima disparitie misterioasa a vagoanelor.
In 2009, in urma unui control, Ministerul Transporturilor a descoperit ca de la CFR Marfa lipsesc 120 de vagoane. O nimica toata pe langa numarul de vagoane pe care compania de stat trebuie sa le transfere unei companii private. Pana acum a virat 4600 de vagoane si mai raman de dat 1400."
Toate cele 6.000 de vagoane sunt transferate gratuit companiei Rolling Stock, unde CFR Marfa s-a asociat cu Grup Feroviar Roman, unul dintre participantii la privatizare, care are 51% din actiuni. Si este legata de aceasta printr-un contract pagubos.
"Contractul a fost facut destul de bine din partea celorlalti. In sensul in care ei au luat niste vagoane, le-au reparat. Daca ar fi sa ne retragem, ar trebui sa platim toata investitia", a mai spus Fenechiu.
In toti cei 4 ani de functionare, Rolling Stock a adunat pierderi de 10 milioane de euro, iar statul nu castiga nimic din afacere, cum am aratat intr-un reportaj la "Romania te iubesc".
Paradoxal, Grup Feroviar Roman, care detine pachetul majoritar, vrea sa cumpere si pachetul majoritar al CFR Marfa. Miercuri, aceasta companie, dar si cei doi concurenti ai sai au depus ofertele preliminare. 51% din actiunile CFR Marfa au fost scoase la vanzare pentru 180 de milioane de euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS