CFR Marfa, "o telenovela a studioului Cotroceni". Hotararea CSAT, publicata de Presedintie: "Privatizarea, responsabilitatea Guvernului"
UPDATE: CFR Marfa va avea un manager privat, iar privatizarea va fi reluata in cazul in care actuala procedura nu va fi finalizata cu bine "din cauza celor care isi fac partide acum", a declarat premierul Victor Ponta.
"Despre telenovela de la studioul Cotroceni: cred ca noi trebuie sa fim cei seriosi. Sper sa se finalizeze cu bine procedura de privatizare. Daca nu se finalizeaza cu bine din cauza celor care isi fac partide acum, avem management performant si repornim procedura in asa fel incat sa putem da o certitudine de viitor pentru CFR Marfa", a spus Victor Ponta in sedinta de Guvern, potrivit Mediafax.
El a aratat ca membrii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) trebuie sa avizeze schimbarea controlului asupra unei companii strategice.
Presedintele si premierul au o disputa legat de privatizarea CFR Marfa. Traian Basescu i-a cerut lui Ponta sa-si asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru a solicitat avizul CSAT.
Vineri, Guvernul a anuntat ca neformularea unei pozitii a CSAT in cazul contractului de privatizare a CFR Marfa se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.
Presedintia a transmis insa ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa incheierea licitatiei.
Hotararea CSAT pe CFR Marfa, publicata de Presedintie: Privatizarea, responsabilitatea Guvernului
Presedintia a publicat miercuri hotararea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizarii CFR Marfa, in document afirmandu-se ca "modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei".
Potrivit hotararii publicate pe site-ul Presedintiei, la sectiunea CSAT - hotarari emise de Consiliu, CSAT avizeaza proiectul de HG pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa si a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia.
In articolul 2 al hotararii se arata ca "modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei".
Hotararea CSAT mai cuprinde si solicitarea catre Ministerul Transporturilor de a include in contractul de privatizare clauze potrivit carora cumparatorul se obliga, sub sanctiunea rezolutiunii contractului si plata unor daune interese, sa mentina obiectul de activitate al CFR Marfa si sa intreprinda toate masurile necesare pentru indeplinirea de catre companie, pe toata durata sa de existenta, a obligatiilor de natura strategica ce ii revin potrivit legislatiei in vigoare, protocoalelor si acordurilor nationale si internationale.
Aceste obligatii mentionate in hotarare sunt nevoile de aparare a tarii, transportul trupelor si materialelor militare, neintrerupt pe timp de pace, in caz de calamitati naturale, situatii de criza si de razboi sau alte situatii deosebite, angajamentele asumate de Romania prin Tratatul NATO si conventiile incheiate cu SUA.
Contactat de Mediafax, purtatorul de cuvant al presedintelui, Bogdan Oprea, a declarat ca, potrivit Legii 182/2002 referitoare la protectia informatiilor clasificate, sunt doua persoane care pot hotari desecretizarea unei hotarari a CSAT - seful statului si secretarul CSAT.
Oprea a mai mentionat ca "la sedinta CSAT din 5 februarie au fost prezenti atat premierul Victor Ponta, cat si ceilalti ministri care sunt membri ai CSAT". "Totodata, potrivit legii de organizare si functionare a CSAT (art.6, alin.3 - n.r.), Consiliul adopta hotararile sale prin consens", a mentionat Oprea.
In comunicatul dat publicitatii la finalul sedintei CSAT din 5 februarie se arata ca: "La solicitarea Guvernului Romaniei, CSAT a avizat proiectul Hotararii Guvernului Romaniei pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa «C.F.R. Marfa» - S.A. Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat acest proiect solicitand privatizarea cu un investitor strategic si respectarea obligatiilor pe care «C.F.R. Marfa» - S.A. le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate".
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS