Marea Britanie vinde participatia la Eurostar, pentru a-si plati datoria suverana. Cine cumpara compania care opereaza trenurile prin tunelul de sub Canalul Manecii
Eurostar. Foto: AFP/Mediafax
Guvernul britanic vinde participatia de 40% detinuta la Eurostar, compania care opereaza trenurile de mare viteza prin tunelul de sub Canalul Manecii, pentru 585 de milioane lire sterline (900 milioane dolari), tranzactia fiind parte a unui plan amplu de privatizari si investitii in infrastructura.
Participatia detinuta de Trezoreria britanica va fi preluata de fondul de pensii canadian Caisse de Depot et Placement du Quebec si de administratorul de active Hermes Infrastructure, relateaza Financial Times si Bloomberg.
Compania Eurostar a anuntat ca va rascumpara si actiunile preferentiale detinute de guvernul de la Londra pentru 172 de milioane de lire. Astfel, venitul total al Trezoreriei din renuntarea la particiatia la operatorul feroviar se va situa la 757 de milioane de lire (aproximativ 1,1 miliarde de dolari).
"Este excelent ca am ajuns la un acord pentru a vinde partticipatia guvernului la Eurostar, tranzactia este fantastica pentru platitorii de taxe din Marea Britanie si depaseste asteptarile pe care le aveam", a declarat George Osborne, ministrul britanic de Finante.
Guvernul britanic estima ca va obtine 300 de milioane de lire sterline din vanzarea actiunilor detinute la operatorul feroviar. Osborne a precizat ca fondurile urmeaza sa fie utilizate pentru a plati o parte din datoria suverana a Marii Britanii.
Eurostar, care anul trecut a transportat peste 10 milioane de pasageri, ofera servicii de transport feroviar cu trenuri de mare viteza intre Londra, Paris si Bruxelles si a inceput sa opereze trenuri pe sub Canalul Manecii in 1994.
Compania feroviara franceza SNCF detine 55% din Eurostar, iar operatorul feroviar belgian controleaza 5% dintre actiuni.
In 2013, guvernul britanic a anuntat ca se afla in cautarea unor cumparatori pentru participatia pe care o detine la Eirostar, ca parte a Planul National de Infrastructura, care prevede vanzarea de active in valoare de 20 de miliarde de lire sterline (aproximativ 30 miliarde dolari) pana in 2020.
Mai multe despre:
#Eurostar#Marea Britanie
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS