Compania feroviara de stat din Germania a primit avizul comisiei interguvernamentale anglo-franceze Groupe Eurotunnel, care opereaza tunelul, dupa un proces prelungit de evaluare, care a durat trei ani deoarece initial garniturile de cale ferata propuse de Deutsche Bahn nu se incadrau in regulamentul de siguranta.

Odata cu intrarea Deutsche Bahn pe acest traseu, numarul pasagerilor care circula prin acest tunel ar putea creste cu pana la 4 milioane, pe trasee din Germania si Olanda, fata de cei 10 milioane care utilizeaza in prezent serviciul expres al Eurostar.

"Este o veste foarte buna. La 20 de ani dupa inaugurarea serviciilor comerciale, autoritatile au deschis tunelul pentru toti concurentii", a declarat directorul general al Eurotunnel, Jacques Gounon, intr-un comunicat transmis de grup.

Deutsche Bahn a salutat decizia. "Nu anticipam ca vom avea trenuri in serviciu complet pe rute prin Belgia si Franta inainte de anul 2016", se arata intr-un comunicat al Deutsche Bahn.

Eurostar, controlata de grupul francez de stat SNCF, conecteaza Londra, Paris si Bruxelles utilizand trenuri produse de grupul Alstom, bazate pe designul TGV, care respecta cerinta de a putea fi evacuate pe la ambele capete ale unui singur coridor.

Potrivit documentelor din 2010, cand a inceput evaluarea ofertei Deutsche Bahn, compania germana va introduce in tunel trenuri Siemens care pot fi evacuate in mod similar.

Deutsche Bahn anunta in anul 2011 ca inauturarea legaturii Frankfurt - Londra prin Tunelul de sub Canalul Manecii a fost amanata din 2013 pana in 2015 dupa ce productia garniturilor Siemens planificate pentru acest traseu a intarziat din cauza unor probleme cu furnizorii de piese.

Compania a precizat ca intarzierea serviciului pana in 2016 a fost determinata de probleme similare.