Compania feroviara de stat din Germania intra pe sub Canalul Manecii, facand concurenta francezilor de la Eurostar
Grupul german Deutsche Bahn va inaugura incepand cu anul 2016 rute prin tunelul care traverseaza Canalul Manecii, in concurenta cu Eurostar Group, dupa ce a castigat dreptul de a opera pe traseul subteran, potrivit Bloomberg.
Compania feroviara de stat din Germania a primit avizul comisiei interguvernamentale anglo-franceze Groupe Eurotunnel, care opereaza tunelul, dupa un proces prelungit de evaluare, care a durat trei ani deoarece initial garniturile de cale ferata propuse de Deutsche Bahn nu se incadrau in regulamentul de siguranta.
Odata cu intrarea Deutsche Bahn pe acest traseu, numarul pasagerilor care circula prin acest tunel ar putea creste cu pana la 4 milioane, pe trasee din Germania si Olanda, fata de cei 10 milioane care utilizeaza in prezent serviciul expres al Eurostar.
"Este o veste foarte buna. La 20 de ani dupa inaugurarea serviciilor comerciale, autoritatile au deschis tunelul pentru toti concurentii", a declarat directorul general al Eurotunnel, Jacques Gounon, intr-un comunicat transmis de grup.
Deutsche Bahn a salutat decizia. "Nu anticipam ca vom avea trenuri in serviciu complet pe rute prin Belgia si Franta inainte de anul 2016", se arata intr-un comunicat al Deutsche Bahn.
Eurostar, controlata de grupul francez de stat SNCF, conecteaza Londra, Paris si Bruxelles utilizand trenuri produse de grupul Alstom, bazate pe designul TGV, care respecta cerinta de a putea fi evacuate pe la ambele capete ale unui singur coridor.
Potrivit documentelor din 2010, cand a inceput evaluarea ofertei Deutsche Bahn, compania germana va introduce in tunel trenuri Siemens care pot fi evacuate in mod similar.
Deutsche Bahn anunta in anul 2011 ca inauturarea legaturii Frankfurt - Londra prin Tunelul de sub Canalul Manecii a fost amanata din 2013 pana in 2015 dupa ce productia garniturilor Siemens planificate pentru acest traseu a intarziat din cauza unor probleme cu furnizorii de piese.
Compania a precizat ca intarzierea serviciului pana in 2016 a fost determinata de probleme similare.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS