In conformitate cu prevederile Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, unele masuri adiacente si a actelor normative subsecvente, Ministerul Transporturilor avea obligatia sa finalizeze pana la 31 decembrie admiterea la tranzactionare la Bursa de Valori Bucuresti a actiunilor Aeroporturi Bucuresti, Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta, Aeroportul International Timisoara - Traian Vuia, Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu si Administratia Porturilor Maritime Constanta.

"Procedurile nu au fost finalizate pana in prezent din cauza efectelor crizei economice, a renuntarii la contractele de intermediere ori a altor motive obiective, spre exemplu initierea unor proiecte de acte normative de transfer a unor pachete de actiuni in cazul unei companii", se arata in expunerea de motive a unui proiect de lege elaborat de Transporturi, prin care se solicita prorogarea termenului de finalizare a procedurilor de listare.

In prezent este in derulare contractul de intermediere incheiat pentru oferirea la vanzare prin oferta publica secundara la Bursa de Valori Bucuresti a unui pachet de actiuni reprezentand 5% din valoarea capitalului social al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, iar intermediarul a propus modificarea strategiei de privatizare, arata autorii proiectului.

"Pentru celelalte companii, Ministerul Transporturilor si-a propus initierea graduala a procedurilor pentru selectia intermediarilor care sa realizeze listarea actiunilor, prin elaborarea documentelor aferente licitatiilor ce vor fi organizate pentru selectarea intermediarilor si publicarea anunturilor publicitare aferente, tinand cont de aspectele legate de situatia economico-financiara a companiilor, a clarificarii regimului juridic al capitalului social, litigii cu impact semnificativ, initiative legislative de transfer a pachetelor de actiuni, dar termenul maximal prevazut de lege, 31 decembrie 2014 este insuficient pentru derularea procedurilor", potrivit sursei citate.

Primele proceduri de listare au fost incepute in 2007, cu intentia sa fie finalizate pana la finele anului 2008, si au fost parcursi cativa pasi privind intocmirea si aprobarea de catre fosta Comisie Nationala a Valorilor Mobiliare a prospectelor preliminare de oferta si analiza interesului investitorilor.

Guvernul a decis in iunie 2010 ca procedurile de listare sa fie inghetate pana la sfarsitul anului 2012, apreciind ca valoarea actiunilor care ar fi urmat sa fie tranzactionate poate fi redusa de criza financiara.

Ministerul Transporturilor a reluat procedurile la inceputul anului trecut si estima venituri de minim 11,4 milioane lei in 2014 prin listarea a 5% din actiunile celor sapte companii.