Listarea companiilor de stat din Transporturi, amanata pana in 2016
            Tarom
                        Ministerul Transporturilor solicita amanarea listarii a 5% din actiunile a sapte companii din subordine, printre care Aeroporturi Bucuresti si Administratia Porturilor Maritime Constanta, pana la 30 iunie 2016, fata de termenul stabilit in prezent la finalul acestui an.
	In conformitate cu prevederile Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, unele masuri adiacente si a actelor normative subsecvente, Ministerul Transporturilor avea obligatia sa finalizeze pana la 31 decembrie admiterea la tranzactionare la Bursa de Valori Bucuresti a actiunilor Aeroporturi Bucuresti, Aeroportul International Mihail Kogalniceanu - Constanta, Aeroportul International Timisoara - Traian Vuia, Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu si Administratia Porturilor Maritime Constanta.
	"Procedurile nu au fost finalizate pana in prezent din cauza efectelor crizei economice, a renuntarii la contractele de intermediere ori a altor motive obiective, spre exemplu initierea unor proiecte de acte normative de transfer a unor pachete de actiuni in cazul unei companii", se arata in expunerea de motive a unui proiect de lege elaborat de Transporturi, prin care se solicita prorogarea termenului de finalizare a procedurilor de listare.
	In prezent este in derulare contractul de intermediere incheiat pentru oferirea la vanzare prin oferta publica secundara la Bursa de Valori Bucuresti a unui pachet de actiuni reprezentand 5% din valoarea capitalului social al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, iar intermediarul a propus modificarea strategiei de privatizare, arata autorii proiectului.
	"Pentru celelalte companii, Ministerul Transporturilor si-a propus initierea graduala a procedurilor pentru selectia intermediarilor care sa realizeze listarea actiunilor, prin elaborarea documentelor aferente licitatiilor ce vor fi organizate pentru selectarea intermediarilor si publicarea anunturilor publicitare aferente, tinand cont de aspectele legate de situatia economico-financiara a companiilor, a clarificarii regimului juridic al capitalului social, litigii cu impact semnificativ, initiative legislative de transfer a pachetelor de actiuni, dar termenul maximal prevazut de lege, 31 decembrie 2014 este insuficient pentru derularea procedurilor", potrivit sursei citate.
	Primele proceduri de listare au fost incepute in 2007, cu intentia sa fie finalizate pana la finele anului 2008, si au fost parcursi cativa pasi privind intocmirea si aprobarea de catre fosta Comisie Nationala a Valorilor Mobiliare a prospectelor preliminare de oferta si analiza interesului investitorilor.
	Guvernul a decis in iunie 2010 ca procedurile de listare sa fie inghetate pana la sfarsitul anului 2012, apreciind ca valoarea actiunilor care ar fi urmat sa fie tranzactionate poate fi redusa de criza financiara.
	Ministerul Transporturilor a reluat procedurile la inceputul anului trecut si estima venituri de minim 11,4 milioane lei in 2014 prin listarea a 5% din actiunile celor sapte companii.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            


 RSS