Cine se bucura de codul galben de canicula. Vanzarile de sucuri, apa minerala si bere cresc si cu 100%
Avertizarea de canicula emisa pentru aceasta perioada face fericiti cel putin 20 de manageri din industria bauturilor, care au pe mana afaceri de peste 1,5 mld. euro, deoarece vanzarile pot sa fie duble comparativ cu o perioada normala a anului, scrie Ziarul Financiar.
Venirea sezonului cald, varful de consum in industria sucurilor, apelor minerale si a berii, aduce cresteri de 20% pana la 100% ale vanzarilor comparativ cu restul anului, insa fata de sezonul similar din 2010 prognozele nu sunt la fel de optimiste.
Intrucat luna iunie a fost racoroasa, iar abia din iulie canicula a inceput sa se simta, managerii din aceste industrii au deja implementate campanii de promovare, incercand sa prinda cat mai mult din perioada buna a verii.
"Pentru acest sezon asteptam cresteri la nivel intern pe segmentul bauturilor racoritoare", a spus Mihaela Burtoi, group brand manager al Tymbark Maspex Romania. Compania, cel mai mare producator de nectaruri de pe piata locala, are in portofoliu branduri precum Tymbark si Tedi.
Pe piata apelor minerale, parerile jucatorilor sunt impartite. Cea mai optimista este compania Rio Bucovina care vede consumul la 517-520 mil. lei in perioada iunie-august 2011, in crestere cu 10% comparativ cu perioada similara din 2010, insa Camelia Hoinarescu, directorul de marketing al companiei, conditioneaza acest nivel de existenta unor luni caniculare.
Pe acelasi subiect: