In perioada ianuarie 2015 - ianuarie 2016, profitul net a urcat cu 15%, la 2,88 miliarde de euro (3,2 miliarde de dolari), in timp ce analistii se asteptau la 2,9 miliarde de euro.

Inditex a anuntat miercuri ca va cheltui anul acesta 1,5 miliarde de euro pentru a deschide 400 - 460 de magazine, intrand pe piete precum Vietnam, Noua Zeelanda si Nicaragua. Pana la sfarsitul lui 2016, toate brandurile vor fi disponibile online in Europa si Turcia.

In 2015, vanzarile au urcat cu 15,4%, la 20 miliarde de euro, in timp ce profitul inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizare (EBITDA) s-a situat la 4,7 miliarde de euro, in linie cu estimarile analistilor.

Inditex, companie ce detine opt branduri precum Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti si Pull&Bear, a deschis anul trecut 330 de unitati, ajungand la 7.013 magazine in 88 de tari.

Din cele opt branduri, Zara Home a avut cea mai semnificativa crestere a vanzarilor, de 22%, la 666 milioane de euro, urmata de Zara, cu un avans de 18%, la 13,6 miliarde de euro.

Marja profitului brut s-a redus la 57,8%, de la 58,3%, in timp ce nivelul dividendelor a urcat cu 15%, la 0,60 euro pe actiune.

In Romania, la finele anului trecut, reteaua Inditex era formata din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home si Massimo Dutti.