Unirea Shopping Center doreste sa atraga branduri ca MAC, Tchibo si alte marci ale grupului Inditex si vrea acces direct la metrou
Unirea Shopping Center (SCDM), dupa afaceri si profit in scadere in 2013, are in plan pentru acest an conectarea centrului comercial din Bucuresti cu metroul, extinderea zonei de distractie si atragerea unor branduri precum MAC, Tchibo, dar si a altor marci din grupul Inditex.
"Pentru anul 2014, conducerea societatii are in vedere crearea de legaturi de acces, in cadrul ambelor centre comerciale din Bucuresti si Brasov, intre zona comerciala si caile de circulatie si transport in comun (metrou, rspectiv gara). Un alt obiectiv il reprezinta extinderea zonelor de distractie (cinematograf, bowling, biliard, patinoar) din cadrul ambelor centre comerciale, atat pe zonele existente, cat si pe zone adiacente sau nou create. Pentru realizarea acestor obiective, conducerea are in vedere si achizitia de terenuri suplimentare", se arata intr-un raport al companiei controlate de familia Adamescu.
Totodata, un spatiu de 1.200 de metri patrati de la parterul centrului din Bucuresti va fi reamenjat in vederea inchirierii de branduri precum MAC, Wolford sau Tchibo. Compania poarta discutii si pentru aducerea unor noi marci din cadrul grupului Inditex, din care fac parte Zara, Massimo Dutti, Bershka si Pull&Bear.
"La parterul corpului Central al cladirii din Bucuresti, se vor elibera circa 1.200 mp comerciali, prin relocarea magazinelor existente in prezent din aceasta zona in galeria de acces de la metrou", mentioneaza raportul.
De asemenea, H&M urmeaza sa inceapa amenajarea spatiilor de la etajul 2, corp Splai, in vederea extinderii magazinului pentru colectie a de decoratiuni pentru casa.
Unirea Shopping Center a incheiat anul trecut cu afaceri de 17 milioane euro, cu 8% mai mici fata de 2012, si un profit net in scadere cu 51%, la 637.048 euro.
"In anul 2013 structura comerciala a ambelor centre comerciale din Bucuresti si Brasov a ramas neschimbata. In contextul crizei ale carei efecte s-au facut simtite din ce in ce mai preganant, iar scaderea consumului a dus la inchiderea activitatii mai multor societati mici, care isi desfasurau activitatea comerciala in cadrul USC Bucuresti si Brasov si implicit la eliberarea unor spatii extinse in cursul anului 2013, veniturile anului au fost afectate, ducand la scaderea cifrei de afaceri", se explica in raport.
In acest sens, managementul companiei a negociat si contractat spatii disponibile unor parteneri internationali, iar o parte din aceste suprafete au fost reamenjate pana la sfarsitul anului 2013.
Anul trecut, Unirea Shopping Center Bucuresti era inchiriat in proportie de 87%, iar Unirea Shopping Center Brasov in proportie de 79%.
"Fata de anul 2012, USC Bucuresti si Brasov au inregistrat o scadere in ceea ce priveste cifra de afaceri, de 10%, respectiv 9%, doar parcarea mentinandu-se constanta. Profitul direct a scazut cu 12% pe Bucuresti si cu 10% pe parcare, dar a crescut cu 18% pe Brasov", mai arata raportul.
Compania este controlata de sotii Dan si Carmen Adamescu, prin intermediul The Nova Group Investments Romania, care detine 74,16% din titluri. In structura actionariatului se mai regaseste SIF Muntenia (SIF4), cu 10% din titluri, in timp ce 15,8% din capital este detinut de alti actionari.
Actiunile Unirea Shopping Center au fost tranzactionate vineri la un pret de 56 de lei, cotatie in scadere cu 6,67%. La aceasta cotatie, capitalizarea Unirea Shopping Center este de 166,7 milioane lei (37,3 milioane de euro).
Pe acelasi subiect: