Zara deschide in aprilie magazinul online in Romania. Cum merg afacerile Inditex pe piata din Romania si ce brand al grupului a fost cel mai profitabil
Zara, parte a retailerului spaniol de fashion Inditex, lanseaza in aprilie magazinul online din Romania, dupa ce grupul a introdus anul trecut platforma online pentru Pull&Bear.
"Grupul continua sa-si extinda platforma online la nivel global. Anul trecut au avut loc lansarile online ale Zara, Massimo Dutti si Zara Home in Canada, Zara in Rusia si Pull&Bear in Romania. De la inceputul anului, s-a deschis Zara.com in Grecia, iar in urmatoare saptamani se va lansa in Romania, iar in toamna/iarna in Coreea de Sud si Mexic, cand grupul va fi online pe 27 de piete", se arata in raportul Inditex.
Din acest an, si magazinul online al Massimo Dutti a inceput livrarile in Romania.
Inditex este prezent pe piata romaneasca cu sapte din cele noua branduri din portofoliu: Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti.
Anul trecut, Inditex a deschis 10 magazine in tara noastra, iar reteaua grupului a ajuns la 98 de magazine pe piata locala.
In 2012, afacerile Inditex in Romania au depasit 150 milioane euro, iar rata de profit a fost de peste 14%. Inditex a obtinut anul trecut pe piata locala o cifra de afaceri totala de 671 milioane lei (150,6 milioane euro), cu 30% mai mari comparativ cu anul anterior, si un profit net de 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro), in crestere cu 20%.
Toate cele sapte branduri au inregistrat cresteri si au fost profitabile. Cea mai mare crestere a profitului net a fost inregistrata de Bershka, care si-a dublat castigul fata de 2011, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obtinut de Stradivarius, de 47%.
Jumatate din business si profit a fost generat de magazinele Zara, care au inregistrat in 2012 o cifra de afaceri de 332,5 milioane lei (74,6 milioane euro), cu 26,4% mai mare decat in 2011, si un profit net de 51,4 milioane lei (11,5 milioane euro), in crestere cu 16,6%. Restul a fost generat in ordine de Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho si Zara Home.
Bershka a avut afaceri de 104,6 milioane lei (23,4 milioane euro) in 2012, cu 36,6% mai mare fata de anul anterior, si un profit de circa 8 milioane lei (1,8 milioane euro).
Magazinele Pull&Bear au raportat o crestere cu 25,2% a afacerilor, la 86,9 milioane lei (19,5 milioane euro), si un avans usor al profitului, de doar 2%, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).
In cazul Stradivarius, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 61,5 milioane lei (13,8 milioane euro), iar profitul la 7 milioane lei (1,6 milioane euro), consemnand o crestere de 51,1% fata de castigul din 2011.
Massimo Dutti a inregistrat in acelasi interval o majorare cu 35,6% a afacerilor, la 59,1 milioane lei (13,3 milioane euro), si cu 9,4% a profitului net, la 14,2 milioane lei (3,2 milioane euro).
Marca Oysho a avut in 2012 afaceri de 13,7 milioane lei (3 milioane euro), cu 27% mai mari, si un profit de 2,8 milioane lei (627.000 euro), cu 14,8% peste nivelul din 2011.
Magazinele cu decoratiuni Zara Home au avut un castig net de 2,3 milioane lei (522.000 euro), cu 15,7% mai mare, la afaceri in crestere cu 9%, de 12,6 milioane lei (2,8 milioane euro).
Inditex a deschis primele magazine din Romania in 2004 in franciza, iar in 2007 a intrat direct pe piata.
La nivel mondial, Inditex este prezent in aproape 90 de state cu o retea de 6.340 de magazine si a avut in 2013 vanzari de 16,7 miliarde euro si un profit net de 2,4 miliarde euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS