Zara deschide in aprilie magazinul online in Romania. Cum merg afacerile Inditex pe piata din Romania si ce brand al grupului a fost cel mai profitabil
Zara, parte a retailerului spaniol de fashion Inditex, lanseaza in aprilie magazinul online din Romania, dupa ce grupul a introdus anul trecut platforma online pentru Pull&Bear.
"Grupul continua sa-si extinda platforma online la nivel global. Anul trecut au avut loc lansarile online ale Zara, Massimo Dutti si Zara Home in Canada, Zara in Rusia si Pull&Bear in Romania. De la inceputul anului, s-a deschis Zara.com in Grecia, iar in urmatoare saptamani se va lansa in Romania, iar in toamna/iarna in Coreea de Sud si Mexic, cand grupul va fi online pe 27 de piete", se arata in raportul Inditex.
Din acest an, si magazinul online al Massimo Dutti a inceput livrarile in Romania.
Inditex este prezent pe piata romaneasca cu sapte din cele noua branduri din portofoliu: Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti.
Anul trecut, Inditex a deschis 10 magazine in tara noastra, iar reteaua grupului a ajuns la 98 de magazine pe piata locala.
In 2012, afacerile Inditex in Romania au depasit 150 milioane euro, iar rata de profit a fost de peste 14%. Inditex a obtinut anul trecut pe piata locala o cifra de afaceri totala de 671 milioane lei (150,6 milioane euro), cu 30% mai mari comparativ cu anul anterior, si un profit net de 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro), in crestere cu 20%.
Toate cele sapte branduri au inregistrat cresteri si au fost profitabile. Cea mai mare crestere a profitului net a fost inregistrata de Bershka, care si-a dublat castigul fata de 2011, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obtinut de Stradivarius, de 47%.
Jumatate din business si profit a fost generat de magazinele Zara, care au inregistrat in 2012 o cifra de afaceri de 332,5 milioane lei (74,6 milioane euro), cu 26,4% mai mare decat in 2011, si un profit net de 51,4 milioane lei (11,5 milioane euro), in crestere cu 16,6%. Restul a fost generat in ordine de Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho si Zara Home.
Bershka a avut afaceri de 104,6 milioane lei (23,4 milioane euro) in 2012, cu 36,6% mai mare fata de anul anterior, si un profit de circa 8 milioane lei (1,8 milioane euro).
Magazinele Pull&Bear au raportat o crestere cu 25,2% a afacerilor, la 86,9 milioane lei (19,5 milioane euro), si un avans usor al profitului, de doar 2%, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).
In cazul Stradivarius, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 61,5 milioane lei (13,8 milioane euro), iar profitul la 7 milioane lei (1,6 milioane euro), consemnand o crestere de 51,1% fata de castigul din 2011.
Massimo Dutti a inregistrat in acelasi interval o majorare cu 35,6% a afacerilor, la 59,1 milioane lei (13,3 milioane euro), si cu 9,4% a profitului net, la 14,2 milioane lei (3,2 milioane euro).
Marca Oysho a avut in 2012 afaceri de 13,7 milioane lei (3 milioane euro), cu 27% mai mari, si un profit de 2,8 milioane lei (627.000 euro), cu 14,8% peste nivelul din 2011.
Magazinele cu decoratiuni Zara Home au avut un castig net de 2,3 milioane lei (522.000 euro), cu 15,7% mai mare, la afaceri in crestere cu 9%, de 12,6 milioane lei (2,8 milioane euro).
Inditex a deschis primele magazine din Romania in 2004 in franciza, iar in 2007 a intrat direct pe piata.
La nivel mondial, Inditex este prezent in aproape 90 de state cu o retea de 6.340 de magazine si a avut in 2013 vanzari de 16,7 miliarde euro si un profit net de 2,4 miliarde euro.