Paradoxul unei tari sarace. Un alt lant de retail vine in Romania. Preturile vor fi cu 5% sub media pietei
Reteaua franceza de hipermarketuri Leclerc ar putea intra anul viitor pe piata romaneasca, primul magazin urmand sa fie construit pe fosta platforma a producatorului de substante chimice Chimopar din Bulevardul Theodor Pallady din Bucuresti, cumparata in acest an de firma cipriota Meveco Holding, au declarat surse din piata de retail, citate de Mediafax.
"Meveco este in negocieri avansate cu doi importanti retaileri care doresc sa intre pe piata din Romania. Compania intentioneaza sa inchirieze doua suprafete din terenul achizitionat de la Chimopar pentru construirea a doua magazine, unul de 16.000 metri patrati, care vor fi alocati unui retailer de bricolaj, iar 14.000 metri patrati vor reveni companiei Leclerc, retailer alimentar francez", au declarat sursele citate.
Contactati de Mediafax, reprezentantii Meveco nu au dorit sa comenteze informatia.
In luna septembrie, Meveco a cumparat pentru 18 milioane de euro de la Chimopar Bucuresti un teren de 352.000 de metri patrati, aflat in Bulevardul Theodor Pallady.
Potrivit surselor citate, Leclerc va reprezenta o concurenta serioasa pentru retailerii traditionali de pe piata din Romania, datorita politicii grupului care impune comercializarea tuturor produselor la tarife cu pana la 5% mai mici fata de media nationala.
Compania are o divizie de marketing a carei principal atribut este sa analizeze preturile practicate de concurenta si sa stabileasca tarife cu cel puțin 2,5% mai mici pentru fiecare produs de pe raft. Totodata, pentru a asigura cele mai mici preturi de pe piata, aprovizionarea se va face direct de la producatori, evitandu-se orice forma de intermediere.
Mai mult, Leclerc Drive va permite cumparatorilor sa isi plaseze comanda pe site-ul magazinului si sa o poata ridica direct, doua ore mai tarziu, scutind astfel timpul efectiv alocat cumparaturilor si cozile de la casele de marcat.
Leclerc are o retea de 627 de hypermarketuri, supermarketuri si magazine in Franta, Italia, Polonia, Portugalia, Spania si Slovenia. Compania avea in luna octombrie o cota de 17% din piata franceza de retail. In 2010, grupul a avut o cifra de afaceri la nivel global de 31 miliarde de euro.
Lanturile franceze de hipermarketuri au o pondere importanta pe piata romaneasca de retail, Carrefour detinand o retea de 25 de unitati, Auchan 9 magazine si Cora 8 hipermarketuri.
Pe acelasi subiect: