Guvernul francez vrea control mai mare asupra gigantului Renault, in schimbul unor investitii de peste 1 mil. euro
Renault
Conducerea Renault se s-a intalnit joi dupa amiaza intr-o sedinta de urgenta pentru a discuta intentia guvernului francez de a-si intari puterea de decizie in cadrul companiei, potrivit unei surse apropiate situatiei, citata de MarketWatch.
Guvernul francez intentioneaza sa obtina dublarea drepturilor de vot la urmatoarea adunare a actionarilor din 30 aprilie, scrie Mediafax.
Saptamana trecuta, guvernul de la Paris a anuntat ca va investi pana la 1,23 miliarde de euro ca sa isi majoreze participatia la Renault de la 15% la 20% si sa poata respinge o rezolutie pentru mentinerea actualului sistem de vot, construit pe modelul "o actiune, un vot", care la un numar egal de actiuni ofera un numar egal de voturi in deciziile companiei.
Potrivit ministrului francez al Economiei, Emmanuel Macron, guvernul va reveni la o participatie de 15% dupa AGA din 30 aprilie, actiunile cumparate urmand sa fie vandute pe piata.
Cresterea drepturilor de vot este posibila in baza asa-numitei legi Florange, pe care autoritatile franceze au adoptat-o anul trecut si care permite investitorilor care detin actiuni la o companie de mai mult de doi ani sa isi dubleze drepturile de vot.
Punerea in practica a legii poate fi impiedicata daca actionarii companiei adopta o rezolutie pentru limitarea drepturilor de vot ale tuturor actionarilor.
Cresterea puterii decizionale a statului francez in cadrul Renault afecteaza in principal constructorul auto partener Nissan Motor, care detine 15% din actiunile companiei franceze, dar nu are drept de vot, potrivit persoanei apropiate situatiei.
Lipsa drepturilor de vot este cu atat mai suparatoare pentru Nissan cu cat Renault detine o participatie de 43,4% in compania japoneza si are drepturi de vot depline, chiar daca nu este actionarul majoritar in parteneriatul dintre cei doi producatori auto.
Renault, al treilea mare producator auto european, a inregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, in urcare cu 1,3% comparativ cu 2013, datorita avansului volumului vanzarilor in Europa, generat in principal de Dacia, si a cresterii preturilor in afara Europei.
In Romania, grupul Renault produce sub marca Dacia modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway si Duster, dar si Renault Symbol.
Potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vanzarile de masini noi ale Renault au avansat cu 10,1% in primul trimestru, la 334.817 unitati. Cota de piata a Renault a crescut la 9,5% la sfarsitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS