Noul automobil de dimensiuni medii va fi comercializat in versiunile sedan si station wagon, Renault urmand sa renunte la varianta coupe, a declarat Jerome Stoll, director in cadrul grupul francez.

Modelul va fi prezentat pe 6 iulie si va intra la vanzare in septembrie, potrivit informatiilor din presa franceza.

Reprezentantii Renault spera ca noul model va fi mai competitiv pe piata europeana a vehiculelor de dimensiuni medii, datorita designului mai atragator, a unei noi platforme si a unor functii imbunatatite.

Renault nu a dezvaluit prea multe informatii despre acest automobil, doar ca se va baza pe noua arhitectura Common Module Family (CMF) a Nissan si ca va fi un produs de calitate inalta, cu un design "fluid si emotional".

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat in februrie ca folosirea platformei CMF va rezolva problema profitabilitatii slabe a actualelor modele.

Citeste si: Soldatul american care l-a impuscat pe Osama ben Laden vine in Romania

Noua masina va intra insa pe o nisa de piata in scadere, unde va fi concurata de noile versiuni ale VW Passat, Skoda Superb si Ford Mondeo.

Vanzarile de automobile de dimensiuni medii din Europa au scazut anul trecut cu 41%, la 542.511 unitati. Laguna s-a aflat pe locul 10 pe aceasta piata, cu un volum de 15.013 automobile, in scadere cu 7%, excluzand versiunea coupe, pentru care livrarile au coborat cu 39%, la 900 unitati. Renault a vandut anul trecut doar 508 de automobile Latitude in Europa, fata de 604 in 2013.

Analistii considera ca grupul Renault trebuie sa ramana competitiv pe segmentul automobilelor de dimensiuni medii, in special sa atraga clienti de business. Noul model va fi important si pentru pietele asiatice, in special in China, unde sunt populare sedan-urile mari si medii.

Modelul nou al Renault ar putea realiza vanzari de 45.000 de unitati in 2016, iar Renault ar putea beneficia de un nou inceput daca va da automobilului un nume nou, considera Ian Fletcher, analist la IHS Automotive.