Grup Feroviar Roman este interesat sa preia companiile feroviare elene, la concurenta cu Franta si Rusia
Grup Feroviar Roman si-a exprimat interesul pentru preluarea operatiunilor de transport de marfuri din Grecia, in concurenta cu grupul francez SNCF si compania nationala feroviara din Rusia, au declarat pentru Reuters surse oficiale elene.
Cele trei companii feroviare europene sunt interesate sa cumpere integral sau partial transporturile feroviare de stat din Grecia, in cadrul programului de privatizari asumat de guvernul de la Atena in schimbul pachetelor de asistenta financiara externa de la Comisia Europeana si Fondul Monetar International (FMI), potrivit surselor citate.
Rusia vrea sa cumpere integral reteaua de cai ferate din Grecia si operatorul ei, Trainosem scrie Mediafax.
Directorul general al companiei ruse, Vladimir Yakunin, a declarat pentru Reuters: "Mentinem legatura cu grecii. Nu s-au hotarat inca ce model (de privatizare - n.r.) vor urma, asa ca este prea devreme sa discutam despre participarea noastra".
Grup Feroviar Roman, cel mai mare operator feroviar privat din Romania, si-a exprimat interesul pentru operatiunile de marfuri, au afirmat doi inalti oficiali eleni. Contactati de Retuers, reprezentantii GFR nu au fost disponibili pentru comentarii.
Compania feroviara franceza SNCF vrea sa peria mai multe rute de pasageri si de marfuri si a efectuat deja procesul de due diligence, potrivit unui oficial elen care a participat la discutiile purtate la Atena si Paris in 2010 si la finele anului trecut, cand negocierile au progresat pana la nivelul Ministerului Transporturilor.
Un purtator de cuvant al SNCF a declarat pentru Reuters ca grupul francez "nu este in cursa pentru preluarea Trainose, si nici pentru achizitia unei companii feroviare sau a unei rute de cale ferata in Grecia".
GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 125 milioane euro. Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS