Cele trei companii feroviare europene sunt interesate sa cumpere integral sau partial transporturile feroviare de stat din Grecia, in cadrul programului de privatizari asumat de guvernul de la Atena in schimbul pachetelor de asistenta financiara externa de la Comisia Europeana si Fondul Monetar International (FMI), potrivit surselor citate. 

Rusia vrea sa cumpere integral reteaua de cai ferate din Grecia si operatorul ei, Trainosem scrie Mediafax.

Directorul general al companiei ruse, Vladimir Yakunin, a declarat pentru Reuters: "Mentinem legatura cu grecii. Nu s-au hotarat inca ce model (de privatizare - n.r.) vor urma, asa ca este prea devreme sa discutam despre participarea noastra". 

Grup Feroviar Roman, cel mai mare operator feroviar privat din Romania, si-a exprimat interesul pentru operatiunile de marfuri, au afirmat doi inalti oficiali eleni. Contactati de Retuers, reprezentantii GFR nu au fost disponibili pentru comentarii.

Compania feroviara franceza SNCF vrea sa peria mai multe rute de pasageri si de marfuri si a efectuat deja procesul de due diligence, potrivit unui oficial elen care a participat la discutiile purtate la Atena si Paris in 2010 si la finele anului trecut, cand negocierile au progresat pana la nivelul Ministerului Transporturilor. 

Un purtator de cuvant al SNCF a declarat pentru Reuters ca grupul francez "nu este in cursa pentru preluarea Trainose, si nici pentru achizitia unei companii feroviare sau a unei rute de cale ferata in Grecia". 

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 125 milioane euro.  Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.