Pentru a face față vârfului de activitate, compania a investit peste 15 milioane de euro în echipamente de livrare și gestiune a expedițiilor și relația cu clienții, a extins capacitatea de depozitare și a suplimentat flota auto și personalul angajat.

”Black Friday este un proiect care crește constant de la un an la altul și pentru care începem pregătirea încă de la mijlocul anului, bazându-ne pe rezultatele din anul anterior dar și pe tendințele pe care le observăm de la o lună la alta. De regulă, luna noiembrie aduce creșteri de volume de până la 40% față de media zilnică din timpul anului, aici incluzând și Black Friday care, pentru noi, se încheie la maxim două săptămâni din momentul închiderii campaniei de soldare. Ne așteptăm și ne-am pregătit pentru un scenariu similar și pentru campania din acest an si suntem cu toții focusați să ne respectăm promisiunea de livrare în termen a tuturor produselor”, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier.

Reprezentantul companiei crede că, deși anul acesta, pe fondul pandemiei provocate de SARS-COV2, industria de curierat a fost solicitată constant la capacitate maximă, Black Friday ar putea genera creșteri similare cu cele din anul precedent. În același timp, el nu exclude posibilitatea să existe diferențe semnificative în ceea ce privește zonele de livrare a expedițiilor.

”Analizele efectuate ne-au arătat că sectorul fashion ar putea avea o creștere semnificativă anul acesta. În topul cerințelor s-ar putea afla, pe lângă produsele IT&C și cele de igienă, produse de mobilier și decorațiuni interioare care, în ultimii cinci ani, au înregistrat creșteri de până la zece ori. Produsele albe – electrocasnicele mari – nu mai sunt atât de solicitate de Black Friday”, explică oficialul companiei.

În ceea ce privește ”harta” comenzilor, compania spune că nu există o teritorializare specială, perioada de vârf generând volume ridicate în toate zonele. ”Sunt orașe care au o pondere de consum mare precum Cluj-Napoca, Iași, Craiova, Timișoara dar sunt și zonele exterioare ale orașelor principale care, în această perioadă, primesc mai multe colete. Ne așteptăm ca anul acesta să avem o creștere pe expedierile internaționale, atât pe volumele clienților din România care expediază în străinătate - Bulgaria, Ucraina, state membre UE dar și a companiilor internaționale care au livrări în România”.

FAN Courier a început pregătirile pentru perioada Black Friday de la mijlocul anului. Compania a investit mai mult de 4 milioane de euro pentru a înlocui cele 3.600 de dispozitive PDA aflate în dotarea curierilor și într-o aplicație pentru gestionarea expedițiilor de către curieri, a introdus un chatbot în comunicarea cu clienții și a continuat dezvoltarea aplicației de ticketing.

Ca în fiecare an, ne-am asigurat că avem capacitatea de depozitare suficientă pentru a face față volumului mare de comenzi dar și capacitatea de transport și manipulare corespunzătoare. În consecință, în ultimele luni, ne-am extins echipa cu încă 350 de persoane și am suplimentat flota auto cu un număr de peste 300 de vehicule din toată gama – camioane pentru transportul între filiale și flota necesară livrărilor și colectărilor”, a adăugat Cornel Morcov. 

În același timp, compania și-a optimizat resursele pentru a gestiona în parametri optimi atât volumele actuale cât și volumele excedentare din zona de e-commerce. 

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu. În 2006, compania a devenit liderul pieței românești de curierat.

FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule.