Blue Air, cumparata cu 30 milioane de euro de o firma infiintata in urma cu o luna de 4 actionari romani
UPDATE: Firma Airline Management Solutions, infiintata in urma cu o luna de patru actionari romani, a preluat fondul de comert al Blue Air, printr-o tranzactie in suma de 30 milioane de euro, care include asumarea unor obligatii de 28 milioane de euro, au anuntat reprezentantii Casei de Insolventa Transilvania intr-un comunicat.
Anterior, reprezentantii Casei de Insolventa Transilvania au afirmat intr-o conferinta de presa ca Airline Management Solutions este o firma cu actionariat romano-belgian. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Airline Management Solutions a fost infiintata pe 17 aprilie si are ca actionari patru persoane fizice din Bucuresti, respectiv Teodor Cristian Rada (33%), Marius Mihail Puiu (33%), Tudor-Zamfir Constantinescu (17%) si Luciana Paunescu (17%), scrie Mediafax.
Potrivit informatiilor prezentate pe reteaua Linkedin, Luciana Paunescu detine Blue Air Travel si a fost director executiv la Maxitours Belgia, care are in oferta diverse destinatii din Romania.
Administratorul Airline Management Solutions, Tudor-Zamfir Constantinescu, este fost pilot la Blue Air si locuieste la Bruxelles, potrivit profilului sau pe Facebook. De asemenea, Teodor Cristian Rada a fost pilot la Blue Air, potrivit profilului sau pe Google+.
Printre obligatiile cumparatorului se numara plata datoriilor legate de activitatea curenta si onorarea zborurilor deja contractate, anunta intr-un comunicat Casa de Insolventa Transilvania, administratorul judiciar al Romstrade, firma aflata in insolventa si care detine Blue Air.
Tranzactia consta in transferul operatiunilor companiei Blue Air (fondul de comert, care include brandul Blue Air, know-how-ul si platforma de vanzare, nu si activele imobilizate ale companiei), precum si preluarea unor obligatii de 28 milioane euro, din care 24 milioane euro reprezinta bilete platite in avans de catre 276.000 de pasageri.
Cine este noul cumparator al operatorului low-cost
”Am pornit intr-o cursa accelerata pentru a da companiei sanse reale de redresare, in contextul insolventei actionarului majoritar. Am reusit sa atragem intr-o prima faza 12 investitori interesati si, in doar o luna de la anuntul de vanzare am selectat o oferta castigatoare”, a declarat, intr-un comunicat, Andrei Cionca, Fondatorul Casei de Insolventa Transilvania, coordonatorul Comieiri de negociere pentru vanzarea Blue Air.
Intrebat de ziaristi pe cine reprezinta Airline Management Solutions si daca are licenta de zbor pentru Romania, Cionca a afirmat doar ca firma este inregistrata in Romania, are actionariat romano-belgian si ca are licenta de zbor "intr-o tara", fara sa mentioneze care anume. "Airline Management Solutions este detinuta de o firma din Belgia si doua persoane fizice, este o firma romano-belgiana, inregistrata in Romania. Este un start-up", a afirmat Cionca.
El a subliniat, la insistentele ziaristilor care intrebau daca in spatele firmei se afla omul de afaceri Nelu Iordache, ca acesta nu are nicio legatura cu aceasta societate. "Am avut discutii cu Nelu Iordache despre compania Romstrade, dar nu am avut nicio discutie pe tema vanzarii Blue Air", a afirmat Cionca.
In prezent, Blue Air opereaza zboruri cu 8 aeronave, catre 30 de destinatii europene cu plecare din Bucuretti, Bacau si Sibiu, avand aproximativ 400 de salariati. Compania aeriana low-cost a transportat anul trecut 1,45 milioane de pasageri si are afaceri anuale de aproape 150 milioane euro. Principalul competitor, Wizz Air, a transportat 2,7 milioane pasageri si estimeaza 3 milioane de pasageri pentru 2013.
Blue Air si constructorul Romstrade, aflat in insolventa, sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad si aflat in prezent in detentie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS