Retailerii renunta la codurile de bare de pe haine. Cum achiti produsele
Grupul Inditex, care detine Zara, Pull&Bear, Berska si Massimo Dutti, va renunta la codurile de bare asociate hainele pentru a reduce costurile. Compania va folosi tehnologia RFID, utilizata deja de mari lanturi din SUA precum Wal-Mart si Macy's.
Inditex va deveni prima companie de retail spaniola care va folosi tehnologia RFID (acronimul pentru identificare prin intermediul undelor radio), scrie publicatia Expansion.
Practic, hainele vor putea fi recunoscute cu ajutorul unui chip atasat. In plus, vor fi mai usor de achitat pentru ca nu va mai trebui sa astepti pana cand casiera iti scaneaza fiecare produs. Cu ajutorul noii tehnologii, ele vor fi scanate in acelasi timp. Mai mult, retailerii vor face economii cu ajutorul RFID. O eticheta cu chip costa 0,03 euro, fata de una obisnuita, al carei pret variaza intre 0,10 si 0,15 euro.
In SUA, Macy's, al doilea mare lant de magazine de haine dupa Sears, va implementa aceasta tehnologie in toate cele 850 de magazine pana in 2012. In acelasi timp, Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, a fost primul care a introdus RFID pentru produsele alimentare, iar acum planuieste sa foloseasca tehnologia pentru blugi si lenjerie intima. Daca va reusi, atunci clientii din peste 3.750 de magazine din intreaga America vor economisi timp la cumparaturi. Un test din 2007, realizat de American Apparel, a aratat ca RFID creste vanzarile cu pana la 14,3%, prin managementul stocurilor.
Multi dintre oponentii acestei tehnologii sustin ca prin RFID retailerii vor avea acces la date precum marcile si produsele cumparate cel mai des dintr-un supermarket.
Citeste si:
Reclame cu pisici sau cum faci bani din inregistrarile cu feline VIDEO