Dezmortirea pietei imobiliare le da mai mult de lucru celor din industria mobilei. Cat cheltuiesc romanii in 2015 pentru amenajarea casei
Dezmortirea pietei imobiliare le da mai mult de lucru si celor din industria mobilei. Ultimele date arata ca romanii sunt dispusi sa cheltuiasca, in medie, 10.000 de euro, pentru amenajarea unei case. Aproape dublu fata de anul trecut.
Productia este in crestere, cu atat mai mult cu cat mobila romaneasca se vinde bine in tari precum Germania, Franta, dar si China sau Taiwan.
Tinerii sunt cei care au incurajat consumul intern. Au din ce in ce mai multe posibilitati de a obtine un credit si nu dau inapoi atunci cand vine vorba de mobila noua pentru o casa noua.
Bugetul se invarte acum in jurul cifrei de 10.000 de euro pentru amenajarea unui apartament. Si nu e mult, daca ne gandim ca numai un scaun facut in Piatra Neamt, de exemplu, costa 700 de lei.
„Clasa medie poate sa dea mai mult decat isi permite pe un design de calitate, daca asta ii face sa se simta bine”, crede Adrian Tutuianu.
Daniela s-a mutat de cateva luni in casa noua. A investit cateva mii de euro deja si mai are de amenajat bucataria. Bugetul numai pentru acest loc este de 5000 de euro pentru ca vrea mobila din lemn masiv, sa o tina o viata intreaga.
Chiar daca are un rol important, esteticul nu a reusit in 2015 sa bata functionalitatea. Romanii cauta piese de mobilier cat mai simple si de ce nu multifunctionale. De exemplu, masa trebuie neaparat sa fie din lemn masiv, dar si extensibila.
"Prefera mobilierul in stil contemporan sau clasic pe care il adapteaza tendintelor moderne prin alegerea unei tapiterii in culori cat mai vii sau alegerea electrocasnicelor care sa dea o tenta moderna", spune Poliana Pasatoiu.
Si exportul merge bine. Cel mai mult ne apreciaza nemtii, francezii si italienii dar si China si Taiwan.
"Exportul ca si importul a crescut cu 7,3% si productia industriala a crescut cu 5%”, crede si Aurica Sereny.
Succesul pe care mobila romaneasca il are in europa ne-a adus pe plus, insa in Rusia si Ucraina, mari cumparatori in alti ani, vindem de doua ori mai putin decat anul trecut.