Danone schimba la fata 25% din piata de iaurturi, dupa investitii de peste 2 mil. euro. Cand apar la raft noile retete si ambalaje si ce crede Dieter Schulz despre reducerea TVA la alimente
Danone Romania investeste 10 milioane lei (circa 2,3 milioane euro) in noi tehnologii la fabrica din Bucuresti. Astfel produsele vor fi relansate in ambalaje noi, iar schimbare se va reflecta in 50% din portofoliu si 25% din piata.
"Ne-am hotarat sa schimbam jocul, investim in tehnologii care va schimba jumatate din produsele companiei si 25% din piata de lactate (...) Aceasta tehnologie (KISS - keep it simple and safe) exista in Europa (Franta, Spania) de trei ani. Am vazut aceasta oportunitate si am adus-o in Romania, pentru prima oara in Europa de Est. (...) Investitiile in aceasta tehnologie ne vor servi si la cresterea exporturilor in urmatorii ani", a declarat, joi, Dieter Schulz, director general al Danone pentru Europa de Sud-Est.
Schimbarea nu este doar de ambalaj, ci si in retetele iaurturilor, noile produse urmand sa fie disponibile pe rafturi din mai.
"Diferentierea la raft ne va da un avantaj competitional. Am asteptari mari de la aceasta relansare", a aratat Schulz.
El spune ca Romania nu este o piata mare ca dimensiune, dar este mare ca oportunitate de crestere.
"In Romania, consumul este 6-7 kilograme de iaurt pe an, in timp ce in Polonia si Ungaria este dublu, iar in statele dezvoltate, precum Franta si Germania, este de 24-25 kilograme pe an", a explicat Schulz.
In ceea ce priveste exporturile, directorul Danone spune ca ponderea acestora a crescut de la 12% la 15% anul trecut, iar tarile de livrare sunt Ungaria, Franta, Belgia, Polonia, Marea Britanie, Grecia, Bulgaria, Republica Moldova si tarile din zona Marii Adriatice.
Anul trecut, piata de iaurturi din Romania a inregistrat al doilea an de stagnare in valoare si o scadere in volum.
Schulz este de parere ca reducerea TVA la alimente, de la 24% la 9%, de la 1 iunie, este binevenita si ar trebui sa ajute la cresterea consumului, multe dintre produsele de baza urmand sa devina mai accesibile.
"Am avut un inceput de an bun. Sentimentul consumatorilor este mai pozitiv si ca urmare a masurilor care au fost anuntate (reducerea TVA - n.r.). Anul acesta va fi un an mai bun pentru Romania si pentru sectorul FMCG", a aratat Schulz.
Potrivit Danone, care citeaza datele Nielsen, 50% din piata este reprezentat de iaurtul alb, 27% de cel cu fructe, 17% de produsele pentru sanatate activa si 5% de iaurturile pentru copii. Cresteri semnficative au fost inregistrate de iaurtul grecesc (+114%), cel pentru copii (+28%) si iaurtul cu fructe (+5%).
Danone este lider pe piata iaurturilor, cu o cota de 50% din piata, urmatorii trei competitori avand cote de 14%, 13% si 6%.
Compania nu a dezvaluit rezultatele financiare pentru 2014. In 2013, producatorul de lactate a inregistrat venituri de 481 milioane lei (109 milioane euro), in scadere cu 5% comparativ cu anul anterior.
"Anul trecut am facut modificari de strategie, ne-am focusat pe simplificarea si eficietizarea portofoliului de produse", a mentionat Schulz.
Compania a investit in 2014, jumatate de milion de euro in partea industriala si cateva milioane intr-un sistem IT performant. Din 1999 pana in prezent, Danone a investit in operatiunile sale din Romania 340 milioane de lei. Compania are peste 500 de angajati.
Din 2013, Romania este sediul central al zonei Europei de Sud-Est, care include Romania, Bulgaria, Grecia si tarile din zona Marii Adriatice si care deserveste o piata de peste 60 de milioane de consumatori.