Dan Costescu, fost ministru al Transporturilor, ales director general al CFR Călători: Vreau să ajungem la un parc activ de peste 1.000 de vagoane
Dan Costescu
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a fost ales directorul general al CFR Călători, în cadrul unei şedinţe a Consiliului de Administraţie (CA) al companiei.
Dan Costescu a fost ministru al Transporturilor în perioada 2015 –2016, în Guvernul condus de Dacian Cioloş.
Recent, a fost ales şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR SA, compania de stat care administrează infrastructura de cale ferată. Joi, în cadrul unei şedinţe a CA a CFR Călători, el a fost ales director general.
Contactat de News.ro, el a precizat că are trei mari obiective în ceea ce priveşte compania: să aşeze călătorul pe primul loc atunci când se iau deciziile, să ridice parcul de material rulant, calitativ si cantitativ, la standardele cerute de piaţă şi să remodeleze compania, dintr-un mastodont ineficient, într-una modernă şi flexibilă. Unul dintre obiectivele sale imediate este ca firma de stat să ajungă la un parc activ de peste 1000 de vagoane.
”Compania are, în prezent, un parc activ de circa 850 de vagoane, faţă de aproape 2.300 câte sunt în parcul inventar. Acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cererea actuală din piaţă. Unul din obiectivele mele este ca parcul activ să depăşească 1000 de vagoane, prin modernizarea şi retehnologizarea celor existente”, a spus Costescu.
Un alt obiectiv îl reprezintă îmbunătăţirea organizării companiei, pentru creşterea vitezei de reacţie în piaţă, a eficienţei şi reducerea pierderilor.
”Trebuie regandite câteva lucruri în companie. (...) Modul în care se raportează aceasta la client nu mă mulţumeşte, aici voi interveni urgent. Apoi, trebuie să înţelegem că obiectul nostru de activitate se realizează cu trenuri şi dacă nu le aducem urgent la numărul şi condiţiile cerute de piaţă, aceasta ne va pedepsi. Este clar ca procesul de mentenanţă şi reparaţii trebuie regândit, este clar că investiţiile în parc trebuie încurajate”, a spus Costescu.
O altă măsură vizează reintroducerea trenurilor intercity, care vor asigura legături rapide între marile oraşe, unde există o cerere crescută, pentru a scurta timpii de călătorie. În plus, trebuie luate măsuri pentru creşterea dotărilor şi eficienţei trenurilor internaţionale.
”România se află într-o situatie dupa parerea mea greu de acceptat. Nu avem trenuri Intercity şi vom demara imediat o analiza finalizată cu un program de măsuri pentru a oferi calatorilor aceasta optiune, normala in Europa, în zilele noastre. Trenurile intercity vor rula, cu prioritate pe rutele care au fost deja modernizate, iar viteza de deplasare este mai mare”, a spus fostul ministru.
Mai multe despre:
#CFR Calatori#Dan Costescu
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS