Vanzarile membrilor asociatiei au atins un volum de 15,6 milioane de hectolitri, iar investitiile derulate de acestia anul trecut au depasit 61 milioane euro, cu 10 milioane de euro mai mult decat in anul precedent. 

Luand in calcul datele recensamantului populatiei efectuat in 2011, consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 89 de litri, cu un litru mai mult decat in 2010, dar mai putin cu 11 litri fata de consumul din anul 2008. 

Preferintele consumatorilor nu au inregistrat modificari semnificative. Romanii au ales in principal berea la PET (51,3%), in crestere cu doua puncte, dar si berea la sticla (30,2%), in scadere cu 1,5 puncte, la doza (14,8%) si draught (3,7%). 

In ceea ce priveste berea importata, vanzarile au inregistrat o usoara crestere, totalizand 0,27 milioane hectolitri.  Piata berii a scazut in 2010 cu 3,5%. Fata de 2008, an in care vanzarile de bere in volum au atins o cota maxima de 20,2 milioane hectolitri, vanzarile sunt mai mici cu 16%.

Citeste si:

Interviurile incont.ro. Seful Bergenbier: Pe piata romaneasca se promoveaza preturile agresive. De ce "nimic nu va mai fi ca inainte" in industria berii