Agentia McCann PR organizeaza pe 27 ianuarie o dezbatere care isi propune sa raspunda intrebarii "De ce bea romanul bere?". Pentru a vedea care sunt opiniiile publicului, inainte de a incepe discutiile, agentia a realizat o statistica din comentariile cititorilor campaniei, aparute online (de la portaluri, editii online ale ziarelor, la bloguri si retele sociale). Dintre cei 1.000 de comentatori unici, 5% au fost femei. 

Aproximativ un sfert din comentarii - 24% - indica drept motiv pentru consumul de bere iesirile cu prietenii si ideea de "Hai la o bere!".

Pe locul urmator ar fi gustul, indicat in 11,5% dintre comentarii, urmat de starea indusa de bere - 9,5%, senzatia racoritoare - 8,84%, sete - 8% - si sanatate (berea ca aliment si tratament pentru rinichi) - 7,96%. 

"(...) «drama» vietii mele sociale, n-am reusit niciodata sa fiu acceptat drept «barbat adevarat» pentru ca oricat m-as fi chinuit - si crede-ma am insistat -, nu pot sa beau mai mult de o jumatate de bere. Este foarte dificil sa te accepte societatea daca nu bei bere", spune un cititor. 

Berea mai este aleasa pentru ca are alcool putin sau "pentru ca duc", dupa cum este indicat in 7% dintre comentarii, "pentru ca pot" - 7%, "pentru ca suntem barbati" - 2,65%. 

In 3% dintre comentarii este evidentiat faptul ca berea merge bine cu anumite mancaruri, precum covrigeii, semintele, pizza si gratarul, iar in 2,65%, bautura este vazuta ca "izvor de povesti si amintiri". 

Alte motive, mai putin prezente in comentarii, sunt fotbalul si folosirea berii pentru a face cinste. Exista si varianta sa nu fie indicat niciun motiv, remarcandu-se: "nu-ti trebuie motiv sa bei bere".