Prima cale ferata de mare viteza din Rusia. Companii cu renume din Asia si Europa se lupta sa obtina proiectul in valoare de 21 miliarde de dolari
Companii din Europa, China si Coreea de Sud sunt interesate sa construiasca si sa opereze prima linie de cale ferata de mare viteza din Rusia, ale carei costuri sunt estimate la 21 miliarde de dolari, intre Moscova si Sankt Petersburg, inainte de desfasurarea Cupei Mondiale de Fotbal in 2018.
Siemens din Germania, Alstom si Bouygues din Franta, Finmeccanica si UniCredit din Italia, precum si divizii ale Hyundai si Samsung din Coreea de Sud se numara printre companiile care si-au exprimat interesul pentru linia de cale ferata, a declarat Ielena Sebunina, director adjunct al companiei OAO High-Speed Rail Lines, intr-un interviu pentru Bloomberg.
High-Speed Rail Lines este o companie a monopolului de stat care controleaza reteaua de cai ferate. In septembrie-octombrie, High-Speed Rail Lines vrea sa anunte o lista scurta a companiilor interesate de licitatie, care va fi urmata de negocieri mai detaliate asupra aspectelor financiare, tehnologice si legale, a spus Sebunina.
"Rusia nu a construit o linie ferata de mare viteza, chiar daca in alte state se construiesc de 60-70 de ani. Posibilii candidati au acumulat experienta semnificativa, iar acest aspect va fi luat in considerare la alegerea castigatorului", a spus oficialul.
In planul de organizare a Cupei Mondiale din 2018, Rusia a promis sa construiasca pana la sfarsitul anului 2017 noi legaturi intre orasele care vor gazdui meciurile. Castigatorul licitatiei pentru ruta Moscova-Sankt Petersburg va avea dreptul de a opera calea ferata, cu o lungime de 660 de kilometri, timp de 30 de ani.
High-Speed Rail Lines analizeaza modalitati de a reduce costurile proiectului, estimate in prezent la 626 miliarde de ruble (21 miliarde de dolari), pana la 512 miliarde de ruble. Jumatate din suma urmeaza sa fie suportata de stat, iar restul de catre concesionar.
Citeste si:
Fara parteneriat public-privat. Autostrada Sibiu-Pitesti va fi finantata din fonduri europene
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS