In 2007, cand Sherif a luat aceasta decizie, volumele cresteau fara mari eforturi, doar din avansul consumului de piata. Insa tocmai aceste decizii de concediere au reprezentat cele mai dificile misiuni ale managerului Interbrands din ultimii cinci ani.

"Daca cineva fura un leu din aceasta companie sau daca a mintit, l-am dat afara in 5 secunde, fara ca nimic in lume sa ma faca sa ma razgandesc. Insa cel mai greu mi-a fost cand a trebuit sa concediez angajati care nu au gresit cu nimic, au fost decenti, dar au fost victime ale unui proces de eficientizare a proceselor companiei. Cele mai dificile momente din viata unui om sunt pierderea locului de munca si a unui membru de familie si sunt perfect constient de acest lucru, dar nu pot sa opresc firma din evolutie daca cea mai corecta decizie implica restructurarea."

CEO-ul Interbrands a abordat o strategie de crestere a cheltuielilor in ultimul an, care insa i-a adus un plus de 15% la cifra de afaceri. Dupa trei ani de criza, compania a avut un profit net de peste un milion de euro, dupa ce in 2010 a avut pierderi de peste 1,1 milioane de euro.

"Cand toata lumea a redus costurile prin restructurari, noi am crescut forta de vanzari, le-am majorat salariile si astfel am reusit sa extindem portofoliul de clienti si de rute de distributie acoperite. In ciuda faptului ca scaderea consumului a fost de aproxiamtiv 3% anul trecut, noi am majorat cheltuielile, am incercat sa ne sustinem clientii mai mult si mai bine, iar asta ne-a adus crestere", spune Sherif.

Interbrands este cea mai mare firma de distributie FMCG de pe piata locala, cu vanzari nete 489 mil. lei anul trecut (115 mil.euro), in crestere cu 15% fata de anul anterior. Compania a intermediat vanzari de produse in valoare de 6,5 mld. lei (peste 1,5 mld. euro), cu 25% mai mult fata de anul anterior, pe fondul reducerii contrabandei de pe piata tigaretelor.

Interbrands este distribuitorul tigarilor Kent (produse de British American Tobacco, liderul pietei locale de tigarete) inca din 1997, ulterior compania extinzandu-si portofoliul de clienti, distribuind produse ale unor companii precum Kotanyi, Procter&Gamble, Henkel, Nestlé Nutrition, Love Plus, Tchibo, 3M, Comceh, Kraft Foods sau Angelli.

Citeste restul interviului pe www.zf.ro