Bicicleta generatiei '80 se innoieste. Atelierele Pegas au lansat 13 modele noi, dupa o investitie de 3 mil. euro
Atelierele Pegas au lansat noua colectie de biciclete pentru anul 2016, in urma unei investitii de 3 milioane de euro in acest proiect, potrivit fondatorului companiei, Andrei Botescu.
"Este vorba de 13 modele noi, inovative, care sunt destinate intregii familii. Din 2014 pana acum, am vandut peste 5.000 de biciclete, dar ne propunem, odata cu noua colectie, sa vindem in acest an 10.000 de bucati si, mai departe, sa vindem peste 25.000 de biciclete din noua colectie", a spus Botescu, citat de Agerpres.
Anul trecut, Botescu a vandut participatia majoritara din afacere unui partener care a venit cu investitia necesara realizarii acestei noi colectii, respectiv compania de distributie Network One Distribution. In urmatorii trei ani, Atelierele Pegas tintesc o crestere de 10 ori a volumului de biciclete, pana la 25.000 de bucati anual si o cifra de afaceri de 5 milioane de euro.
Botescu a aratat ca a inscris brandul Pegas inca din 2011 la OSIM, intrucat cel atribuit bicicletelor vechi, produse la Zarnesti, expirase.
"Sunt un pasionat de biciclete. Dupa ce mi se furasera doua, fenomen destul de raspandit la noi, am decis la acea data sa-mi cumpar una care sa nu atraga atentia atat de mult si m-am gandit la o bicicleta Pegas, cu designul acela vintage. Am sunat la fabrica si mi s-a spus ca nu se mai fac astfel de biciclete", povesteste el.

Mai departe, Botescu s-a interesat la OSIM si, cand a aflat ca inregistrarea brandului expirase, s-a grabit sa il inregistreze si sa inceapa asamblarea bicicletelor. Ca marketing, a mers pe ideea de nostalgie, de amintiri din copilarie.
"Am luat modelul de bicicleta pe care generatia noastra o utiliza inainte de 1989, cand eram copii, si am facut-o mai mare, pe masura unui adult. Asa ca multi, cand se urca pe bicicleta, au o senzatie de calatorie in timp, cand erau copii", spune el.
Sociolog de meserie, inainte de a se apuca de afacerea cu biciclete, Andrei Botescu (38 de ani) facea studii sociologice si psihologice, lucru care, spune el, l-a ajutat foarte mult in afaceri. "Exploatarea partii psihologice, cu nostalgia amintirilor din copilarie, functioneaza chiar mai bine decat o campanie de marketing", sustine antreprenorul.

Totusi, pe viitor, el si echipa lui de 12 pasionati de biciclete nu se vor cantona in trecut, ci, dimpotriva, vor sa mearga pe dezvoltarea segmentului de smart biking.
"Pegas se indreapta spre tehnologiile noi. Pe langa cele doua proiecte de smart bike, E-bike si hometrainer VR kit, ne propunem ca in viitor sa printam 3D biciclete si sa ne ocupam de realitatea virtuala, astfel fabrica Pegas va deveni fabrica viitorului", a continuat el.

Botescu si-a propus sa aiba o fabrica proprie, insa spune ca nu acesta este pariul sau, ci mai degraba orientarea spre tehnologiile viitorului. In prezent, componentele bicicletelor Pegas vin din toata lumea: cadrele din Taiwan, butucii din Japonia, jantele din Italia si rotile din Ungaria.
Reprezentantul Ateliere Pegas spune ca piata bicicletelor in Romania creste de la an la an cu 20 - 30% si a ajuns la circa 350.000 - 400.000 de bucati vandute anual. Totusi, stam foarte departe comparativ cu alte tari, in special din lipsa infrastructurii.
"In Bucuresti, sunt circa 50.000 de biciclisti si o singura pista functionala, cea de pe Bulevardul Victoriei, pentru ca restul pistelor sunt facute in bataie de joc", a mai spus Botescu.

Mai multe despre:
#Pegas#biciclete
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS