"Este vorba de 13 modele noi, inovative, care sunt destinate intregii familii. Din 2014 pana acum, am vandut peste 5.000 de biciclete, dar ne propunem, odata cu noua colectie, sa vindem in acest an 10.000 de bucati si, mai departe, sa vindem peste 25.000 de biciclete din noua colectie", a spus Botescu, citat de Agerpres.

Anul trecut, Botescu a vandut participatia majoritara din afacere unui partener care a venit cu investitia necesara realizarii acestei noi colectii, respectiv compania de distributie Network One Distribution. In urmatorii trei ani, Atelierele Pegas tintesc o crestere de 10 ori a volumului de biciclete, pana la 25.000 de bucati anual si o cifra de afaceri de 5 milioane de euro.

Botescu a aratat ca a inscris brandul Pegas inca din 2011 la OSIM, intrucat cel atribuit bicicletelor vechi, produse la Zarnesti, expirase.

"Sunt un pasionat de biciclete. Dupa ce mi se furasera doua, fenomen destul de raspandit la noi, am decis la acea data sa-mi cumpar una care sa nu atraga atentia atat de mult si m-am gandit la o bicicleta Pegas, cu designul acela vintage. Am sunat la fabrica si mi s-a spus ca nu se mai fac astfel de biciclete", povesteste el.

Mai departe, Botescu s-a interesat la OSIM si, cand a aflat ca inregistrarea brandului expirase, s-a grabit sa il inregistreze si sa inceapa asamblarea bicicletelor. Ca marketing, a mers pe ideea de nostalgie, de amintiri din copilarie.

"Am luat modelul de bicicleta pe care generatia noastra o utiliza inainte de 1989, cand eram copii, si am facut-o mai mare, pe masura unui adult. Asa ca multi, cand se urca pe bicicleta, au o senzatie de calatorie in timp, cand erau copii", spune el.

Sociolog de meserie, inainte de a se apuca de afacerea cu biciclete, Andrei Botescu (38 de ani) facea studii sociologice si psihologice, lucru care, spune el, l-a ajutat foarte mult in afaceri. "Exploatarea partii psihologice, cu nostalgia amintirilor din copilarie, functioneaza chiar mai bine decat o campanie de marketing", sustine antreprenorul.

Totusi, pe viitor, el si echipa lui de 12 pasionati de biciclete nu se vor cantona in trecut, ci, dimpotriva, vor sa mearga pe dezvoltarea segmentului de smart biking.

"Pegas se indreapta spre tehnologiile noi. Pe langa cele doua proiecte de smart bike, E-bike si hometrainer VR kit, ne propunem ca in viitor sa printam 3D biciclete si sa ne ocupam de realitatea virtuala, astfel fabrica Pegas va deveni fabrica viitorului", a continuat el.

Botescu si-a propus sa aiba o fabrica proprie, insa spune ca nu acesta este pariul sau, ci mai degraba orientarea spre tehnologiile viitorului. In prezent, componentele bicicletelor Pegas vin din toata lumea: cadrele din Taiwan, butucii din Japonia, jantele din Italia si rotile din Ungaria.

Reprezentantul Ateliere Pegas spune ca piata bicicletelor in Romania creste de la an la an cu 20 - 30% si a ajuns la circa 350.000 - 400.000 de bucati vandute anual. Totusi, stam foarte departe comparativ cu alte tari, in special din lipsa infrastructurii.

"In Bucuresti, sunt circa 50.000 de biciclisti si o singura pista functionala, cea de pe Bulevardul Victoriei, pentru ca restul pistelor sunt facute in bataie de joc", a mai spus Botescu.