BCR raportează un profit net de aproape 499 milioane lei în primul semestru, după pierderi în 2019
BCR
Banca Comercială Română (BCR) a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 mil. euro), în semestrul I al acestui an, comparativ cu o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 mil. euro) raportată în aceeaşi perioadă din 2019, se arată într-un comunicat al băncii.
Conform rezultatelor financiare, profitul operaţional s-a îmbunătăţit cu 9,3%, până la 898,2 milioane de lei (186,5 milioane de euro) în S1 2020, de la 822 milioane de lei (173,3 milioane de euro), cu un an în urmă, în timp ce venitul net din dobânzi a crescut cu 7% ajungând la 1,187 miliarde de lei (246,6 milioane de euro), iar venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3%, până la 316,2 milioane de lei.
BCR a înregistrat, totodată, un rezultatul net din tranzacţionare de aproape 143 milioane de lei, mai mic cu 12,3% faţă de semestrul I din 2019.
De asemenea, în perioada analizată, venitul operaţional a crescut cu 0,8%, până la 1,703 miliarde de lei (353,6 milioane de euro), iar cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 805,3 milioane de lei (167,2 milioane de euro), în scădere cu 7,2% de la an la an.
Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,5%, în iunie 2020, uşor mai ridicată faţă de 4,1%, cât era în decembrie 2019. În acelaşi timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a rămas relativ stabil la 117,4%, la jumătate anului în curs.
Per ansamblu, rata de solvabilitate a BCR în conformitate cu reglementările privind cerinţele de capital (CRR), doar banca, se afla, în luna mai 2020, la nivelul de 19,6%, peste cerinţele Băncii Naţionale a României (BNR).
Potrivit sursei citate, creditele şi avansurile acordate clienţilor BCR au crescut cu 1,2%, până la 40,532 miliarde de lei, la data de 30 iunie 2020, susţinute în principal de creşterea creditării în retail (+2,7%, faţă de decembrie 2019).
Depozitele de la clienţi au crescut, la rândul lor, cu 3,1% până la valoarea de 59,555 miliarde de lei, datorită creşterii depozitelor în retail (+5,1%, comparativ cu finele anului anterior).
În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice şi microîntreprinderi de 3,7 miliarde de lei, în S1 2020, în principal datorită creditelor ipotecare. Pe de altă parte, vânzările de credite de nevoi personale au scăzut cu 9,3% de la an la an, "influenţate în T2 2020 de consumul scăzut şi incertitudinile crescute în contextul pandemiei".
Pe segmentul creditelor ipotecare, vânzările s-au majorat cu 25% în intervalul de analiză, în timp ce creditele noi pentru microîntreprinderi au crescut cu 24%.
În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite noi în valoare de 3,2 miliarde de lei, în S1 din acest an, iar stocul de finanţări acordate sectorului IMM (inclusiv prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 9% an pe an, atingând valoarea de 6,3 miliarde de lei. Şi finanţarea sectorului public a crescut cu 16,1% în primele şase luni ale anului faţă de semestrul I din 2019.
În ceea ce priveşte serviciile digitale oferite de BCR, în perioada ianuarie - iunie 2020, platforma inteligentă de banking George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creştere cu 70%, faţă de S1 2019. În acest sens, numărul de tranzacţii prin această platformă a crescut cu 130%, la nivel comparativ. De asemenea, a fost înregistrat un salt de peste 150% la accesarea de produse bancare în mediul digital, cel mai mare apetit fiind pentru contul George 100% online, care a ajuns la o pondere de 52% din totalul conturilor curente deschise în 2020.
BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 19 centre de afaceri şi 16 birouri mobile dedicate companiilor şi 429 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori.
Pe acelasi subiect: