BCR, al doilea grup bancar din România, a înregistrat un profit net de 428,3 milioane de lei în primul trimestru, în creştere cu 60%
BCR
BCR a înregistrat un profit net de 428,3 milioane de lei (89,3 milioane de euro) în primul trimestru, în creştere cu 60% faţă de acelaşi interval al anului trecut, datorită rezultatului operaţional mai mare şi a impactului pozitiv din recuperările semnificative de la clienţi neperformanţi, a anunţat joi banca.
În primul trimestru din 2019, BCR înregistrase un profit net de 267,9 milioane de lei (56,6 milioane de euro).
Potrivit unui comunicat al Băncii Comerciale Române, rezultatul operaţional a crescut cu 33%, până la 440,1 milioane de lei (91,7 milioane de euro) în primul trimestru, de la 330,8 milioane de lei (69,8 milioane de euro) în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul unor venituri operaţionale mai mari alături de cheltuieli operaţionale mai reduse favorizate de contribuţia anuală mai mică la fondul de garantare a depozitelor în 2020.
Totodată, venitul net din dobânzi a crescut cu 9,4%, până la 597,9 milioane de lei (124,6 milioane de euro) în primul trimestru, de la 546,4 milioane de lei (115,4 milioane de euro) în acelaşi interval al anului trecut, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate.
Venitul net din comisioane a scăzut cu 6,6% până la 163,7 milioane de lei (34,1 milioane de euro) în primul trimestru, de la 175,2 milioane de lei (37 milioane de euro) în aceeaşi perioadă din 2019, determinat de un volum mai redus de comisioane din tranzacţii cu carduri şi din activitatea de creditare, parţial compensat de un volum mai mare de comisioane pentru tranzacţii cu numerar şi de mentenanţă.
Potrivit băncii, rezultatul net din tranzacţionare a crescut cu 10,8% până la 64,4 milioane de lei (13,4 milioane de euro) în primul trimestru, de la 58,1 milioane de lei (12,3 milioane de euro) în aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal datorită volumelor mai mari de schimburi valutare.
Venitul operaţional a crescut cu 6,4%, la 852 milioane de lei (177,6 milioane de euro) în primul trimestru, de la 800,5 milioane de lei (169,0 milioane de euro) în acelaşi interval din 2019, determinat în principal de veniturile nete din dobânzi pe fondul volumelor mai mari de credite, atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate.
Totodată, cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 411,9 milioane de lei (85,9 milioane de euro) în primul trimestru, în scădere cu 12,3% în comparaţie cu 469,7 milioane de lei (99,2 milioane de euro) în aceeaşi perioadă din 2019, mai ales ca urmare a contribuţiei anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor şi a deprecierii mai scăzute. Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit la 48,3% în primele trei luni ale acestui an, faţă de 58,7% în acelaşi interval al anului trecut.
Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a înregistrat valoarea de 212,3 milioane de lei (44,3 milioane de euro) în primele trei luni, comparativ cu 40,9 milioane de lei (8,6 milioane de euro) în aceeaşi perioadă din 2019.
"Acest rezultat a fost influenţat pozitiv de recuperări semnificative de la clienţi neperformanţi şi însănătoşiri atât pe segmentul de retail, cât şi pe cel corporate, corelate cu o formare foarte redusă de noi credite neperformante în special pe segmentul corporate", se menţionează în comunicat.
Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,7% în martie 2020, cel mai scăzut nivel din ultimii 12 de ani, faţă de 4,1% în decembrie 2019.
"Această evoluţie reflectă evoluţia pozitivă a împrumuturilor acordate clienţilor şi reducerea portofoliului de credite neperformante datorită recuperărilor semnificative reuşite conform planului de rezoluţie a creditelor neperformante. În acelaşi timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a ajuns la 126,2% în martie 2020", precizează banca.
Rata de solvabilitate a BCR în conformitate cu reglementările privind cerinţele de capital (CRR), doar banca, se află în februarie 2020 la nivelul de 19,1%, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României.
"De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 19,6% (Grup BCR, înainte de capitalizarea profitului pe 2019) în decembrie 2019 arată clar puternica adecvare a capitalului BCR şi susţinerea sa continuă de către Erste Group. În acest sens, BCR se bucură mai departe de una dintre cele mai solide poziţii de capital şi finanţare dintre băncile româneşti", susţin reprezentanţii băncii.
Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 1,4%, până la 40,597 miliarde de lei (8,408 miliarde de euro), la data de 31 martie 2020, de la 40,049 miliarde de lei (8,373 miliarde de euro) la 31 decembrie 2019, susţinute atât de creditele retail (+1,8% faţă de decembrie 2019), cât şi de cele corporate (+1,2% faţă de decembrie 2019).
Depozitele de la clienţi au crescut uşor cu 2%, la 58,929 miliarde de lei (12,205 miliarde de euro) la 31 martie 2020, de la 57,791 miliarde de lei (12,082 miliarde de euro) la data de 31 decembrie 2019, susţinute de creşterea depozitelor retail (+2,1% faţă de decembrie 2019).
"Societatea şi mediul de business s-au transformat dramatic în ultimele luni, dar cel mai important este că am reuşit să ne adaptăm rapid la noua realitate. Ştim ce îi preocupă pe clienţii noştri: incertitudinea, scăderea business-urilor, pierderea joburilor, sănătatea angajaţilor şi suntem pregătiţi să salvăm cât mai multe locuri de muncă. Suntem puternici. Strategia implementată în ultimii ani, ce a inclus digitalizarea rapidă şi precauţie în evaluarea riscurilor, îşi dovedeşte validitatea. Avem un rol important în repornirea economiei şi suntem pregătiţi să ni-l asumăm. Le mulţumesc colegilor mei, care au realizat lucruri extraordinare într-un timp atât de scurt, şi care au înţeles că prioritatea noastră este şi trebuie să fie aceea de a nu rămâne niciun client fără soluţii şi fără sprijin financiar şi moral. Bankingul este un business făcut de oameni pentru oameni", a declarat Sergiu Manea, directorul general al BCR.
Potrivit comunicatului, peste 22.000 de clienţi persoane fizice, care deţin peste 26.000 de credite, au solicitat amânarea la plată, reprezentând 7% din portofoliul total. Circa 65% au fost credite de consum, iar restul de 35% a fost reprezentat de creditele ipotecare. Principalele domenii de activitate ale clienţilor care au solicitat amânări au fost: HORECA, auto, transport şi comerţ cu amănuntul.
Pe acelasi subiect: