Ambasadorul Frantei: Este normal ca Dacia sa deschida linii de asamblare in alte tari, dar acest lucru nu reprezinta o concurenta pentru Pitesti
Ambasadorul Frantei la Bucuresti, Philippe Gustin (Foto: Marius Dumbraveanu/Mediafax)
Ambasadorul Frantei, Philippe Gustin, a declarat, marti, ca deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normala, intrucat aceasta tara se afla in apropierea pietelor sale si a subliniat ca aceasta initiativa nu trebuie vazuta ca o concurenta pentru uzina de la Pitesti.
"In prezent, Dacia este o marca recunoscuta, este o marca ce are sansa de a avea in Romania intregul lant de productie, pornind de la echipele de conceptie pana la serviciul post-vanzare. In momentul de fata, Dacia este un nume ce conteaza la nivel european, dar si mondial. Avand in vedere acest lucru, nu putem decat sa ne bucuram si in asta consta o strategie normala a unei astfel de intreprinderi: de a-si crea alte uzine de productie in apropierea pietelor sale. Nu putem decat sa ne bucuram ca avem o tara ca Marocul - invitata aici (la Forumul Franta-Europa de Sud-Est - n.r.) - unde Dacia si-a deschis recent o linie de asamblare in apropierea unor piete care sunt interesate de aceste automobile", a precizat ambasadorul francez, intrebat cum comenteaza afirmatia presedintelui Traian Basescu, care a spus ca este sigura pierderea asamblarii de la Pitesti, daca nu este finalizat Coridorul IV paneuropean.
Diplomatul francez a mai spus ca intre Pitesti si linia din Maroc nu este vorba "de concurenta".
"Dimpotriva, avem toate motivele sa ne bucuram de eficacitatea unei intreprinderi care acum 15 ani era declarata aproape moarta. Cine ar fi crezut in urma cu 15 ani ca Dacia va vinde masini intr-o tara unde automobilul este aproape un cult, Germania? Ca de obicei, eu prefer sa privesc jumatatea plina a paharului", a precizat Gustin, citat de Mediafax.
Intrebat daca are semnale ca la Pitesti s-a agravat situatia in ultimul timp, ambasadorul francez a subliniat ca nu se mai pune problema unei economii centralizate.
"Sa nu mai fim atat de blocati intr-o gandire de stil vechi. Nu mai suntem intr-o economie centralizata (...) Daca ei considera ca asa se pot dezvolta, pe aceste cai, este politica lor, suntem intr-un altfel de mediu. E important pentru ei sa se dezvolte pe pietele emergente", a declarat Philippe Gustin.
Totodata, ambasadorul si-a exprimat convingerea ca Guvernul de la Bucuresti poate gasi solutii pentru a raspunde nevoilor Dacia.
"In momentul de fata, pentru o uzina ca cea de la Pitesti este nevoie de o legatura mult mai rapida, in special rutiera, cu Europa Occidentala. Fiecare zi de intarziere in livrarea de masini este un dezavantaj pentru competitivitatea firmelor (...) Exista mai multe solutii si sunt convins, stiu, ca Guvernul roman este foarte preocupat si angajat in a gasi solutii, atat din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, cat si feroviare pentru a raspunde nevoilor unei firme care reprezinta 3% din PIB si 10% din exporturi", a punctat Gustin.
Forumul Franta-Europa Centrala si de Sud-Est reuneste peste 300 de firme din 12 tari din regiune, plus o delegatie din Maroc, care vor discuta despre oportunitaile de investitii in Romania si in zona.
Afirmatia presedintelui Basescu potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o "inconstienta sinistra, o tampenie", a spus si premierul Ponta, adaugand ca a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investitiei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS