Adidas, oferta de 1,7 mld. euro pentru Reebok, o afacere care i-a adus doar pierderi in ultimul timp
Adidas a primit o oferta de 1,7 miliarde euro pentru divizia Reebok, din partea unui consortiu de investitori din Hong Kong si Abu Dhabi. Al doilea mare producator de articole sportive la nivel mondial trebuind sa decida viitorul afacerii care i-a adus pierderi in ultima perioada.
Firma de investitii Jynwel Capital, in asociere cu mai multe fonduri din Abu Dhabi, a inaintat directorilor Adidas o oferta nesolicitata pentru Reebok, potrivit unor persoane apropiate situatiei, informeaza The Wall Street Journal.
Grupul investitorilor considera ca Reebok ar avea rezultate mult mai bune decat in prezent, daca ar fi o entitate independenta.
Actiunile Adidas au avansat cu 8,1% pe bursa din Frankfurt, dupa raspandirea informatiei legate de oferta. Pretul acestora au scazut cu aproximativ 40% in acest an.
Adidas a cumparat compania americana Reebok in 2006, pentru 3 miliarde euro, in incercarea de a creste vanzarile Adidas din SUA.
Reebok nu a reusit sa obtina contractele dorite cu Liga Nationala de Fotbal si Liga Nationala de Hochei din SUA, ceea ce a determinat o scadere a veniturilor aduse de aceasta divizie a Adidas.
Recent, compania germana a repozitionat Reebok drept marca pe piata produselor de fitness, insa mai multi investitori din SUA si Marea Britanie sunt sceptici in legatura cu imbunatatirile pe care aceasta miscare le va aduce, potrivit lui Cedric Rossi, analist la Bryan Garnier din Bruxelles.
"Daca Adidas vinde marca Reebok, pentru investitori ar fi o dovada ca achizitia Reebok a fost o greseala", a declarat Rossi. El spune ca vanzarea Reebok ar fi o eroare strategica, intrucat divizia da semne de revenire.
Adidas a pierdut locul doi in randul producatorilor de articole sportive pe piata din SUA, in detrimentul Under Armour, compania punand acest declin pe seama rezultatelor slabe ale unitatii Reebok si a accidentarilor suferite de starul Derrick Rose din NBA, cu care Adidas are contract.