Boc: "Guvernul ia in calcul construirea unor tronsoane ale autostrazii Transilvania prin PPP"
Guvernul ia in calcul construirea unora dintre tronsoanele autostrazii Transilvania prin parteneriat public-privat (PPP), deoarece fondurile publice destinate proiectelor de infrastructura nu sunt nelimitate, a declarat, astazi, premierul Emil Boc.
"Tronsonul de la Gilau la Mihaiesti va fi scos imediat la licitatie, de asemenea se reia proiectarea pentru scoaterea la licitatie a tronsonului Targu Mures-Campia Turzii. Pentru restul tronsoanelor, de la Brasov la Targu Mures, nu excludem procedura parteneriatului public-privat, este una dintre solutiile la care ne gandim pentru a putea sa le finalizam, deoarece banii publici nu sunt nelimitati", a spus Boc, la postul public de radio, citat de Mediafax.
Costul de construire a autostrazii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/kilometru, cu circa 50% mai putin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe doua tronsoane, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase sectoare de drum, a anuntat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in 8 tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe 6 dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 kilometri), Fagaras-Sighisoara (52 kilometri), Sighisoara-Ogra (56 kilometri), Ogra-Campia Turzii (36 kilometri), Cluj Vest-Mihailesti (24 kilometri) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 kilometri).
Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro, pentru constructia unui traseu de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.
Pana in prezent au fost contruiti doar 52 de kilometri din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS