Englezii au lansat, marti, noua limuzina de clasa mare, XF, pe o platforma modulara cu mult aluminiu in compozitie.

Modulara inseamna ca mai este folosita si la alte modele, de la sedanuri pana la SUV-uri, in diverse clase. Si modelul XE este pe acelasi sasiu.

Jaguar XE e la a doua generatie dupa lansarea din 2008 si faceliftul din 2011.

Masina noua are aproape 5 metri, iar ampatamentul (distanta dintre punti) e de 2,96 metri, mai mare cu 10 cm decat a unui Mercedes Clasa E.

Asta inseamna mai mult loc pentru toti pasagerii. Jaguar chiar a spus la conferinta de presa de ieri ca XE are oficial cel mai mult loc pentru pasagerii din spate in clasa ei.

Englezii au diverse motorizari pentru XE, in 4 si 6 cilindri. Primele sunt dieseluri cu puteri de 165 si 180 de cai si unul pe benzina de 240 de cai. Cele in 6 cilindri sunt V-uri diesel de 300 de cai si benzina de 340 sau 380 de cai putere (varianta XFS).

Toate motoarele sunt turbo, iar dieselul de 165 de cai cu transmisie manuala (6 trepte) are un consum de 3,9 litri/100 km. Bineinteles ca exista si optiunea automata cu 8 trepte pentru cutia de viteze.

Tractiunea standard e spate, iar in cazurile motoarelor puternice cu transmisie automata exista si pachete 4x4.

Inauntru, masina are dotari premium la nivelul concurentei, iar ecranul de 10.3 inci este unul dintre cele mai mari de pe piata.

Informatiile despre preturi si livrarea in showroom-urile din Europa apar dupa 1 aprilie, o data cu lansarea oficiala la Salonul Auto de la New York.

Un Mercedes Clasa E diesel, 170 de cai, porneste de la 45.000 de euro (TVA inclus) in Romania. Audi A6, model concurent direct si el, pleaca de la 47.000 de euro cu tot cu taxe si cu motor diesel de 150 de cai.

Cea mai scumpa masina in segmentul asta ramane Seria 5 de la BMW, cu un motor diesel de 160 de cai (525d) si pret de baza 50.000 de euro (toate taxele incluse).