Compania a prezentat o imagine a XE la salonul auto de la Geneva de luna trecuta.

Modelul concurent Audi A4 isi va face debutul in octombrie, la salonul de la Paris, si va intra la vanzare la nivel mondial anul viitor. XE este primul sedan premium de dimensiune medie care va fi produs de Jaguar, de cand compania a renuntat in 2009 la fabricarea X-Type, bazat pe platforma Ford Mondeo.

Automobilul XE va fi primul model bazat pe o structura de aluminiu al Jaguar Land Rover (JLR). Aceasta arhitectura va fi folosita si la modelul crossover, care va fi inspirat din conceptul X17 prezentat de Jaguar toamna trecuta.

Directorul de vanzari al grupului Jaguar Land Rover, Andy Goss, a refuzat sa dezvaluie tintele de productie pentru XE si modelul crossover. El a spus totusi ca planurile de extindere anuntate recent de companie sugereaza ca pana la sfarsitul deceniului Jaguar Land Rover ar ajunge la o capacitate de circa 600.000 de vehicule.

Anul viitor, JLR intentioneaza sa inceapa productia la o noua fabrica din China, care are o capacitate de 130.000 de vehicule si la care investitia se ridica la 1,3 miliarde de euro. In decurs de doi ani, JLR va incepe sa fabrice vehicule si in Itatiaia, Brazilia, pentru piata sud-americana. Initial, productia va fi de circa 24.000 de automobile pe an, dar va creste rapid la 40.000 de unitati.

Goss a mai spus ca fabricile din Marea Britanie ale JLR lucreaza la capacitate maxima, in trei schimburi pe saptamana, iar noile uzine din strainatate vor permite unitatilor britanice sa se concentreze pe producerea unor modele noi, destinate pietei mondiale.

Marcile Jaguar si Land Rover au fost vandute in anul 2008 de Ford Motor grupului indian Tata Motors, pentru 2,3 miliarde de dolari.