Cu ajutorul unor vehicule precum sedan-ul entry-level XE si Discovery Sport, al marcii-sora Land Rover, divizia britanica de lux a Tata Motors vrea sa creasca vanzarile in acest an la peste 500.000 de vehicule.

Jaguar Land Rover a comercializat anul trecut 462.678 de vehicule, in crestere cu 9% fata de 2013.

Extinderea va continua in 2016, cand va intra la vanzare crossover-ul cu cinci locuri F-PACE, a anuntat compania.

Jaguar Land Rover investeste 3,5 miliarde de lire sterline (5,3 miliarde de dolari) in anul care se va incheia in martie, pentru extinderea gamei, pe fondul concurentei puternice.

Producatorul de vehicule de lux, care in trimestrul incheiat la 30 septembrie a contribuit cu 80% din veniturile Tata, vrea sa stimuleze cererea pentru produsele sale cu noi modele ale brandurilor Jaguar si Land Rover.

In 2015, Jaguar va incepe livrarea limuzinei XE, cunoscuta in Marea Britanie sub numele de saloon XE, care va fi cel mai ieftin model al Jaguar, de circa 27.000 de lire sterline, si va concura modelul BMW serie 3.

XE este un test major pentru capacitatea Jaguar de a concura pe segmentul cumparatorilor entry-level de masini de lux, dupa ce in deceniul trecut a oprit productia X-Type din cauza vanzarilor dezamagitoare.

Incluzand SUV-ul Land Rover Discovery Sport, compania vrea sa lanseze in acest an 12 noi vehicule.

Jaguar Land Rover a beneficiat anul trecut de cresterea vanzarilor cu 28% in China, la 122.010 unitati. Cererea pentru vehiculele companiei a urcat cu 2% in America de Nord si cu 3% in Marea Britanie.

Compania a inaugurat in octombrie anul trecut prima sa unitate de productie din afara Marii Britanii, in China cu obiectivul de a capta 10% din piata SUV-urilor din aceasta tara.