Producatorul german a preferat sa fabrice noul vehicul, care poate transporta sapte pasageri, la uzina din Chattanooga, Tennessee, in locul unei fabrici din Puebla, Mexic.

Decizia, luata la cinci luni dupa ce sindicatul United Auto Workers a pierdut alegerile pentru reprezentarea angajatilor fabricii, va duce la crearea a pana la 2.000 de locuri de munca la unitatea care are in prezent aproape 2.500 de salariati.

"Toate acestea marcheaza inceputul celei de-a doua etape a ofensivei VW. Statele Unite vor ramane una dintre cele mai importante piete pentru VW", a declarat directorul general Martin Winterkorn, intr-o conferinta de presa organizata la sediul producatorului auto din Wolfsburg.

Fabrica de 1 miliard de dolari a VW din Chattanooga a inceput activitatea in 2011, cu constructia unei versiuni mai ieftine, dar spatioase a sedanului de dimensiune medie Passat, proiectat special pentru clientii americani.

Grupul german a devenit anul trecut al doilea mare producator auto la nivel mondial datorita livrarilor mari in China, cea mai mare piata a VW, fiind devansat doar de Toyota Motor.

Cresterea vanzarilor in China contrasteaza cu dificultatile VW de a consolida pozitia pe piata americana a vehiculelor de pasageri sub brand propriu, care se confrunta cu perceptia unei valori scazute in raport cu pretul perceput.

Aceasta problema a dus la schimbarea conducerii la divizia americana.

In perioada 2014-2018, VW va investi peste 7 miliarde de dolari in Statele Unite si Mexic, compania avand obiectivul sa ajunga la livrari de 800.000 de vehicule in SUA, pana in 2018.