Lovitura pe care Volkswagen a dat-o saptamana aceasta. Ce companie va prelua integral pentru aproape 7 mld. euro, devenind nr. 1 pe o noua nisa
Volkswagen si-a asigurat sprijinul actionarilor Scania pentru preluarea integrala a producatorului suedez de camioane, printr-o oferta de 6,7 miliarde de euro. Compania inlatura astfel ultimul obstacol major in incercarea de a detine o divizie producatoare de camioane de mare tonaj integrata in grup.
VW, care detinea deja doua treimi din Scania, a atras sustinerea a 90,47% dintre actionarii acesteia, iar acest fapt permite grupului german sa ii oblige pe ceilalti proprietari de titluri sa renunte la acestea si sa delisteze ulterior compania, transmite Bloomberg, citata de Mediafax.
VW, cel mai mare producator auto european, a dorit sa integreze deplin Scania pentru a imbunatati cooperarea intre compania suedeza, compania MAN din Munchen, la care detine controlul, si propria marca de vehicule comerciale.
Grupul german a oferit pe 21 februarie 6,7 miliarde de euro pentru a prelua 37% din actiunile pe care nu le detinea inca la Scania. Pe 30 aprilie, VW a prelungit cu 30 de zile termenul limita al ofertei, dupa ce a obtinut sprijinul actionarilor in proportie de 88,25%. Grupul german a refuzat sa imbunatateasca propunerea, care este cu 36% peste pretul de inchidere al tranzactiilor dinaintea ofertei facute pe 21 februarie.
Alecta, un fond de pensii suedez care detine 2,04% din actiunile Scania, a acceptat marti oferta VW, despre care anterior a sustinut ca este prea scazuta.
Preluarea integrala a Scania finalizeaza eforturile incepute in 2006, de creare a unei divizii de camioane de anvergura globala, care sa concureze cu liderii Daimler si Volvo.
"Divizia de vehicule comerciale devine tot mai mult al doilea pilon important al grupului. Acum putem face urmatorul pas logic in strategia de consolidare a integrariioperationale", a declarat directorul general al VW, Martin Winterkorn, la reuniunea anuala a grupului, de la Hanovra.
VW a obtinut deocamdata avantaje financiare limitate din miliardele de euro investite in Scania si MAN, actionarii minoritari ai companiilor fiind impotriva eforturilor de folosire in comun a tehnologiei, pentru cresterea profitului. Operatiunile combinate ale producatorilor de camioane din cadrul grupului VW ar depasi insa Daimler si Volvo, devenind cel mai mare producator de camioane din Europa.
Pentru a finanta preluarea Scania, VW intentioneaza sa vanda actiuni preferentiale in valoare de 2 miliarde de euro, sa emita obligatiuni hibrid de 3 miliarde de euro si sa cheltuiasca 2 miliarde de euro din rezervele financiare ale grupului. La sfarsitul lunii martie, VW detinea lichiditati de 17,7 miliarde de euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS