Nicolas Maure a explicat ca Renault va creste gradul de automatizare, va tine cub control majorarile salariale si nu va inlocui posturile ramase libere dupa plecarea unor angajati, scrie Agerpres.

Renault a preluat Dacia in 1999 si in prezent uzina de la Mioveni, unde lucreaza 14.000 dintre cei aproximativ 17.000 de angajati Renault din Romania, sufera de pe urma cresterii costurilor salariale, precum si din cauza lipsei de autostrazi in Romania. In plus, noua uzina de la Tanger asambleaza aceleasi modele Dacia ca si uzina de la Mioveni, de la deschiderea sa in 2012.

Directorul general de la Renault Romania a subliniat ca pentru a creste competitivitatea uzinei de la Mioveni, Renault are de gand ca in cinci ani sa creasca gradul de automatizare pana la 20%, de la doar 5% in prezent. Nicolas Maure a explicat ca, desi marile uzine de constructii de automobile din tarile occidentale sunt automatizate in proportie de pana la 90%, Renault nu vrea sa mearga prea repede in aceasta directie in Romania pentru a evita un "tsunami" in ceea ce priveste locurile de munca.

Chiar daca salariile din Romania sunt cele mai scazute din Uniunea Europeana, muncitorii de la Mioveni primesc un salariu mai mare decat salariul mediu pe economie din Romania si de aproape 2,5 ori mai mare decat cel al salariatilor Renault din Maroc.

“Trebuie sa fim realisti si, daca vrem ca uzina sa ramana competitiva, trebuie incetinit ritmul majorarilor salariale pentru o perioada de timp”, a declarat Nicolas Maure, adaugand ca uzina de la Mioveni ramane in fata celei de la Tanger in termeni de competitivitate.

Aproximativ 340.000 de vehicule au iesit anul trecut de pe portile uzinei de la Mioveni, iar productia ar urma sa creasca usor in acest an, ceea ce inseamna ca uzina din Romana va functiona la capacitate maxima, 350.000 de unitati.

“Cu toate acestea, volumul productiei la uzina de la Tanger va creste mult mai mult in 2015. In consecinta, decalajul care ne separa ar putea fi redus si de acea este important sa ne intarim competitivitatea”, a precizat Nicolas Maure. Acesta a mai spus ca, in decurs de 12 pana la 18 luni, va fi reluat exportul de componente si piese auto spre Iran in cazul in care statele occidentale si regimul de la Teheran vor ajunge la un acord cu privire la programul nuclear al Iranului.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.