Uzina Dacia de la Mioveni, in competitie directa cu cea din Tanger. Planurile Renault in Romania: “Trebuie sa fim realisti, daca vrem ca uzina sa ramana competitiva”
Uzina Dacia de la Mioveni.
Grupul auto francez Renault intentioneaza sa ia masuri pentru a imbunatati competitivitatea uzinei Dacia de la Pitesti si a evita astfel ca aceasta sa fie depasita de noua uzina Renault de la Tanger (Maroc), a declarat luni directorul general de la Renault Romania, Nicolas Maure, pentru Reuters.
Nicolas Maure a explicat ca Renault va creste gradul de automatizare, va tine cub control majorarile salariale si nu va inlocui posturile ramase libere dupa plecarea unor angajati, scrie Agerpres.
Renault a preluat Dacia in 1999 si in prezent uzina de la Mioveni, unde lucreaza 14.000 dintre cei aproximativ 17.000 de angajati Renault din Romania, sufera de pe urma cresterii costurilor salariale, precum si din cauza lipsei de autostrazi in Romania. In plus, noua uzina de la Tanger asambleaza aceleasi modele Dacia ca si uzina de la Mioveni, de la deschiderea sa in 2012.
Directorul general de la Renault Romania a subliniat ca pentru a creste competitivitatea uzinei de la Mioveni, Renault are de gand ca in cinci ani sa creasca gradul de automatizare pana la 20%, de la doar 5% in prezent. Nicolas Maure a explicat ca, desi marile uzine de constructii de automobile din tarile occidentale sunt automatizate in proportie de pana la 90%, Renault nu vrea sa mearga prea repede in aceasta directie in Romania pentru a evita un "tsunami" in ceea ce priveste locurile de munca.
Chiar daca salariile din Romania sunt cele mai scazute din Uniunea Europeana, muncitorii de la Mioveni primesc un salariu mai mare decat salariul mediu pe economie din Romania si de aproape 2,5 ori mai mare decat cel al salariatilor Renault din Maroc.
“Trebuie sa fim realisti si, daca vrem ca uzina sa ramana competitiva, trebuie incetinit ritmul majorarilor salariale pentru o perioada de timp”, a declarat Nicolas Maure, adaugand ca uzina de la Mioveni ramane in fata celei de la Tanger in termeni de competitivitate.
Aproximativ 340.000 de vehicule au iesit anul trecut de pe portile uzinei de la Mioveni, iar productia ar urma sa creasca usor in acest an, ceea ce inseamna ca uzina din Romana va functiona la capacitate maxima, 350.000 de unitati.
“Cu toate acestea, volumul productiei la uzina de la Tanger va creste mult mai mult in 2015. In consecinta, decalajul care ne separa ar putea fi redus si de acea este important sa ne intarim competitivitatea”, a precizat Nicolas Maure. Acesta a mai spus ca, in decurs de 12 pana la 18 luni, va fi reluat exportul de componente si piese auto spre Iran in cazul in care statele occidentale si regimul de la Teheran vor ajunge la un acord cu privire la programul nuclear al Iranului.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS