Falsificarea kilometrajului real este un adevarat sport in Romania. S-au gasit destui mecanici pregatiti pentru aceste servicii.

CAMERA ASCUNSA

"Cat ne-ar costa sa dam kilometrajul inapoi?
200 de lei
."

Reporterii ProTv au batut palma si au primit un sfat gratuit: nu dati kilometrajul prea mult inapoi.

"-Cat are acum?
-180 km.
-la 140.
"

Exista si excese, unii soferi au vrut ca masina lor sa aiba kilometrajul din fabrica, altii sa-si pacaleasca sotiile.

"A venit sa pun 0. Zic, de ce? Pai, mai merg eu. Altul a avut 200.000 la masina adusa din Germania si zice <nu pot sa ma duc la nevasta cu 200.000 de km>."

Angajatul din service-ul auto a refuzat sa comenteze activitatea sa. Comenteaza insa soferii.

"Masina la mana a doua ideala cati km trebuie sa aiba?
Pana in 100.000
."

96.000 de km si un motor diesel, in mare, cam asta isi doreste un roman de la o masina. Intr-un targ auto, insa, lucrurile trebuiesc vazute in comparatie. De pilda, o masina cu un an si jumatate mai tanara are deja la bord 12.000 de km. Adica are cu 20.000 de kilometri mai mult decat limita acceptata de un client.

"Romanului ii place sa fie mintit?
-Cred ca da.
-De ce?
-Asa e natia noastra. Romanului ii e rusine de vecin, care are masina la 40.000 de km.
"

Vanzatorii de masini se vor baza doar pe numarul real de kilometri, dupa ce va intra in vigoare un nou regulament european.

"Ideea este sa fie o baza de date europeana in care toate informatiile adunate sa fie disponibile la cumpararea lui de catre oricine. Umblatul la kilometri este un atac la client, clientul este pacalit, suntem de acord ca acest lucru sa fie si pedepsit", a spus Flavius Campeanu, director tehnic RAR

In prezent, in Romania nu este sanctionata fraudarea kilometrajului.

Comisia Europeana schimba si regula privind inspectiile tehnice periodice: o masina noua va merge in service dupa 4 ani, in timp ce una mai veche de 6 ani este verificata anual.