Cum s-a transformat industria auto in ultimii ani. 5 trenduri care au schimbat radical productia de masini
S-a demonstrat faptul ca un sfert dintre cei care viziteaza un salon auto cumpara o masina in urmatoarele 12 luni. In fiecare an, producatorii cauta sa vina cu modele din ce in ce mai soficticate si mai fiabile, pentru a-si convinge clientii.
Forbes a facut o comparatie intre masinile care se vindeau in urma cu cinci ani si cele care se vand acum si prezinta schimbarile majore care au aparut de-a lungul anilor in industria auto.
1. Au aparut mai multe modele de masini mici. In urma cu cinci ani, industria auto era dominata de masinile mari, puternice, ca pickup, SUV si minivan, desi se vorbea din ce in ce mai des despre nevoia de limitare a consumului de combustibil.
Acum, insa, a venit randul masinilor mici sa preia suprematia. In urma cu cinci ani, trei sferturi din masinile vandute de Chrysler erau camionete. Acum producatorul auto pariaza pe modelul Fiat 500 de la partenerul sau italian. General Motors vine cu Chevrolet Cruze si Sonic, iar Ford mizeaza pe Fiesta, datorita vanzarilor foarte bune din Europa.
“Masinile compacte erau, in urma cu cativa ani, autoturisme pe care le cumparau cei care nu-si permiteau altceva. Acum, aceste modele sunt mult mai bune”, explica Jesse Toprak, vicepresedinte pe trenduri auto la TrueCars.com.
2. Finantarea este mai greu de gasit. Inainte de debutul crizei economice si de prabusirea pietei imobiliare, dealerii auto erau dispusi sa vanda masini oricui avea cel mai mic venit. Totul s-a schimbat in 2008 cand obtinerea creditelor a devenit mai dificila, iar companiile auto s-au vazut nevoite sa refuze unii dintre cei mai fideli clienti.
3. Masinile japoneze au pierdut suprematia. In 2007, Honda si Toyota erau in varful ierarhiei, in ceea ce priveste reputatia si calitatea. In opinia lui Toprak, prabusirea celor doua btanduri in 2012 va fi una dintre cele mai importante schimbari pe piata auto.
“Companiile japoneze au fost lovite acolo unde se asteptau cel mai putin: calitate si fiabilitate”, explica Toprak. Faptul ca Toyota a rechemat milioane de masini din cauza unor defectiuni, precum si cutremurul din Japonia de la inceputul anului trecut si inundatiile din Thailanda au facut ca producatorii auto sa piarda o parte importanta a pietei din America.
4. Competitorii coreeni vin tare din urma. Desi in urma cu cinci ani, masinile coreene erau privite ca niste chilipiruri, ieftine si de calitate indoielnica, producatori ca Hyundai si Kia au devenit optiuni din ce in ce mai des luate in calcul de cei care vor sa-si cumpere o masina. Acest lucru ar putea fi explicat si prin faptul ca producatorii au oferit perioade de garantie foarte indelungate, pentru a convinge ca masinile lor sunt de buna calitate. Totodata, au venit cu modele din ce in ce mai stilizate si mai luxoase.
In aceste conditii, cumparatorii care inainte nici nu luau in calcul sa-si cumpere o masina coreeana, sunt dispusi acum sa dea zeci de mii de dolari pe un Hyundai Genesis sau Equus, model care ajunge la 60.000 de dolari.
5. Motoarele cu combustibili traditionali au acum alternativa. In 2007, cine voia sa-si achizitioneze un automobil care sa nu functioneze cu benzina sau motorina, avea putine optiuni, respectiv Toyota Prius sau hibridul Ford Escape. In ultimii ani, modele electrice sau hibrid s-au inmultit.
Cele mai cunoscute modele electrice sunt Chevrolet Volt si Nissan Leaf. Toyota vine din urma cu Prius si produce si Lexus hibrid. In urmatorii ani, specialistii estimeaza ca productia de masini electrice va fi in continua expasiune, in conditiile in care clientii sunt tot mai interesati sa renunte la motoarele traditionale.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=2585%2C1649%2C0%2C0&w=1280)
RSS