Turcia atrage toți giganții auto ai lumii. După Renault, Mercedes, Fiat sau Toyota, Volkswagen își construiește fabrică în vestul țării
Volkswagen
Volkswagen şi-a înfiinţat o subsidiară în provincia Manisa, din vestul Turciei, a anunţat miercuri Jurnalul Oficial al Registrului Comerţului de la Ankara, scrie presa internațională.
Săptămâna trecută, Andreas Tostmann, responsabil cu producţia în boardul grupului german, afirma că producătorul auto este pe punctul de a finaliza discuţiile pentru o nouă uzină în Turcia, transmit Reuters şi site-ul dailysabah.com, preluate de Agerpres.
Subsidiara - Volkswagen Turkey Automotive Industry and Trade Inc - se va concentra pe design-ul, producerea şi asamblarea de automobile şi camioane, va avea un capital de 943,5 milioane de lire turceşti (164,21 milioane de dolari) iar compania mamă a plătit un sfert din această sumă, restul urmând să fie achitat în următorii doi ani, au precizat autorităţile de la Ankara.
La începutul acestui an, grupul german anunţa că va construi o nouă fabrică în Europa de Est pentru unele din modelele sale pe benzină şi pe motorină. De asemenea, Volkswagen a ajuns la un acord cu Ford pentru a produce vehicule comerciale uşoare la fabricile Ford Otosan din Turcia.
Informaţii mai ample privind planurile Volkswagen au apărut în iunie, când directorul general al VW, Herbert Diess, a făcut o vizită în Turcia şi s-a întâlnit cu preşedintele Recep Tayyip Erdogan.
Multe branduri importante, cum ar fi Renault, Mercedes-Benz, Fiat, MAN, Otokar, Isuzu, Honda, Hyundai, Toyota şi Temsa, produc în Turcia o gamă largă de automobile, vehicule comerciale uşoare, camioane şi autobuze.
"Suntem pe ultima sută de metri în discuţiile cu Turcia", a declarat săptămâna trecută Andreas Tostmann, adăugând că se aşteaptă ca finalizarea discuţiilor să aibă loc în două săptămâni, "poate chiar mai repede".
Anterior, o serie de surse din apropierea acestui dosar au declarat pentru Reuters că noua uzină din Turcia ar urma să coste peste un miliard de euro şi va putea produce peste 300.000 de unităţi pe an, printre care modelele VW Passat şi Skoda Superb, care vor fi exportate spre Europa de Est.
De asemenea, sursele au precizat că noua uzină va avea aproape 4.000 de angajaţi la Manisa, în apropiere de Izmir, partea de vest a Anatoliei, iar lucrările de construcţie ar putea demara în 2020 pentru ca primele autovehicule să iasă pe poartă în 2022.
Volkswagen a analizat mai multe posibile locaţii pentru noua sa uzină din Europa de Est, pe listă fiind inclusiv Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia.
Însă un acord cu Turcia ar putea fi unul controversat din punct de vedere politic, având în vedere îngrijorările exprimate de Uniunea Europeană faţă de constrângerile la adresa libertăţii de exprimare introduse de regimul preşedintelui Tayyip Erdogan. În replică, Volkswagen susţine că Turcia este o ţară candidată la aderarea la UE.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Mai multe despre:
#Volkswagen#Turcia
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS