În februarie 2018, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor.

Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa, scrie Agerpres, care citează Reuters.

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce acest fenomen.

La sfârşitul anului trecut, autorităţile din Baden-Wuerttemberg au intentat un proces la un tribunal din Stuttgart, solicitând despăgubiri "de peste zece milioane de euro", susţine FAZ.

Volkswagen nu a confirmat informaţia, dar a precizat că precedentele decizii ale tribunalului au sprijinit punctul său de vedere că nu sunt justificate acţiunile în instanţă deoarece maşinile VW aveau certificare rutieră validă la momentul vânzării.

FAZ adaugă că banii plătitorilor de taxe au fost cheltuiţi pentru a achiziţiona sau a lua în leasing vehicule diesel pentru Poliţie.

Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.