“Taxa de centru”, modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală
Proiectul municipalităţii privind circulația mașinilor poluante în Bucureşti ar putea fi modificat din nou. Oficialii spun că vor ţine cont şi de propunerile venite din partea mai multor organizaţii de mediu pentru varianta finală.
Activiştii au cerut printre altele ca maşinile euro 3 să fie şi ele interzise în centru, iar cele diesel, care poluează mai mult, să fie taxate diferit. Vinieta care trebuia plătită de cei cu maşini înmatriculate în alte judeţe pentru accesul în Capitală a fost deja eliminată.
Una dintre propuneri este ca maşinile euro 3 să intre şi ele în categoria celor poluante, din care acum fac parte doar cele non euro, euro 1 şi 2, conform proiectului, şi care vor fi interzise în centrul Capitalei. Iar maşinile euro 4 să aibă acces pe baza unei taxe, care în varianta de acum este de 900 de lei pe an.
Costel Popa, Asociația Ecopolis: „Parcul auto euro 4, raportat la nivelul de poluare pe care îl produce, acoperă aproape 55% din poluare, ceea ce nu poate fi ignorat. Dacă ne uităm la felia euro 3 nu este suficient.”
Reprezentanţii “Greenpeace” au cerut ca proiectul să diferenţieze maşinile şi în funcţie de carburant.
Alin Tănase, Greenpeace: „Considerăm că dieselul ar trebui taxat mai mult sau spre exemplu dacă pentru benzină doar euro 3 are voie, pentru diesel ar trebui de la euro 5 în sus. Motorul cu diesel este mult mai poluant decât cel pe benzină. Spre exemplu în Berlin nu au voie diesel decât euro 5 şi euro 6.″
O diferenţă ar trebui făcută şi între autoturisme, scutere şi motociclete, spun mai mulţi activişti de mediu, pentru că cele din urmă poluează mai puţin.
Răzvan Pavel, Asociaţia AutoDNA: „Dacă se introduc şi ele ca taxare, cei care au maşina şi motocicleta evident că nu o să plătească doua taxe, o să aleagă să plătească pentru maşină şi atunci inevitabil o să ducem oamenii înapoi de la scutere şi motociclete către maşină, ceea ce va aglomera şi mai mult oraşul şi va avea un efect advers faţă de ce a intenţionat primăria.”
Iar unii au propus şi măsuri suplimentare.
Irina Zamfirescu, Active Watch: „Este nevoie urgentă de aplicarea celorlalte măsuri care ar fi fost mult mai la îndemână, ca de exemplu banda pentru transport public, infrastructura pentru biciclete.”
Sorin Chiriţă, City Manager: „Toate propunerile pertinente care se încadrează în prevederile legale vor fi luate în considerare şi vor fi cuprinse în proiectul de hotărâre. Sunt câteva propuneri, de exemplu includerea autoturismelor euro 3. Analizăm şi ceea ce înseamnă transportul pe două roţi.”
Primăria a renunţat deja la vinieta anunţată iniţial pentru maşinile înmatriculate în alte judeţe decât Bucureşti şi Ilfov. În centru sunt în continuare interzise cele poluante, iar în restul oraşului trebuie să plătească o taxă. În plus, cei care locuiesc în centru şi au maşini poluante ar urma să primească vouchere pentru a-şi cumpăra altele noi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS