Taxa auto si pentru masinile vechi din Romania! Cum vrea Guvernul sa modifice legea?
Ultima varianta discutata de Guvern este introducerea unei taxe auto la prima vanzare a masinilor si pentru autoturismele inmatriculate in tara inainte de 1 iulie 2008. In paralel, impozitul deja platit de soferi va fi redus cu 30%, iar diferenta va fi restituita din banii esalonat pe mai multi ani. Prin aceste modificari, statul vrea sa respecte decizia Curtii Europene a Comunitatilor Europene si sa evite plata pe loc a circa 750 milioane euro catre cei care au platit taxa auto si vor da in judecata Guvernul.
O alta varianta luata in calcul este transformarea taxei de poluare intr-o taxa platibila anual si impusa tuturor proprietarilor de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate, potrivit unui document guvernamental, citat de Mediafax.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.
Pentru a clarifica si astfel de situatii, Guvernul a elaborat mai multe variante de modificare a taxei auto:
Una dintre acestea prevede modificarea OU 50/2008 privind taxa pe poluare pentru autovehicule, in sensul stabilirii obligatiei de plata a taxei de poluare si pentru autovehiculele aflate in parcul national inainte de intrarea in vigoare a taxei, la prima transcriere a dreptului de proprietate, respectiv la prima vanzare, cu o reducere a cuantumului taxei cu circa 30%, arata documentul guvernamental.
O alta varianta luata in calcul de Guvern este modificarea OU 50/2008 privind taxa pe poluare pentru autovehicule, in sensul stabilirii obligatiei de plata a taxei de poluare si pentru autovehiculele aflate in parcul national inainte de intrarea in vigoare a taxei - fara sa se mai faca referire la prima vanzare - cu diminuarea cuantumului actual al taxei pe poluare, dar cu restituirea unei diferente intre suma achitata incepand cu 1 iulie 2008 si pana la aprobarea viitoarei modificari si cuantumul care va rezulta din aplicarea noilor prevederi.
Ultima varianta analizata de Guvern este transformarea taxei de poluare impusa la data primei inmatriculari in taxa de poluare platibila anual de catre toti proprietarii de autovehicule, separat de impozitul pe proprietate.
Taxa de poluare auto a intrat in vigoare la 1 iulie 2008, inlocuind taxa de prima inmatriculare introdusa la 1 ianuarie 2007. In prezent, pe rolul instantelor de judecata se afla peste 40.000 dosare privind taxa auto.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: