Stroe, Dacia: "Negocierea cu sindicatul, la final. S-a acceptat o cresterere rezonabila a salariilor"
Uzina Dacia de la Mioveni. Sursa foto: Mediafax
Negocierile dintre conducerea Automobile Dacia si sindicate pentru contractul colectiv de munca din acest an s-ar putea finaliza in aceasta saptamana, afirma Constantin Stroe, vicepresedintele CA al constructorului auto, care precizeaza ca s-a agreat o "cresterere rezonabila" a salariilor.
"Am tot respectul pentru angajatii Dacia. Cred in intelepciunea si in terminarea acestei negocieri prelungite, probabil chiar in cursul acestei saptamani, daca nu cealalta", a spus Constantin Stroe la conferinta "Cheie, contact, sales - Cum relansam industria auto din Romania?", organizata luni de Ziarul Financiar, raspunzand unei intrebari privind amenintarile cu care se confrunta productia auto din Romania.
El a afirmat ca, in timp ce la Dacia operatorii au incasat anul trecut un salariu mediu brut de 4.428 lei la operatori, nivelul consemnat in economia nationala a fost 2.224 lei, iar pe ramura de profil s-a situat la 2.682 lei.
"Pai domnule cand ai asa un ecart, trebuie sa fii intelept. Sigur, in spatele acestor negocieri sunt si alte, ma rog, tactici, cum vreti s-o luati. Cred ca vor accepta un program si au acceptat o crestere rezonabila, tinand seama si de inflatia de anul trecut", a spus reprezentantul Dacia, noteaza Mediafax.
Salariatii Dacia beneficiaza, printre altele, de o prima de participare la profit, de Paste si de Craciun, de 8 martie, de vacanta, masa calda si transport gratuit, bilete de odihna, ajutor de casatorie si deces. "Mai aveti posturi libere?", a intrebat unul dintre participantii la eveniment.
In 2013, negocierile dintre conducerea constructorului auto si Sindicatul Autoturisme Dacia s-au incheiat la jumatatea lunii aprilie, fiind agreate o crestere a "masei salariale" cu 6% si o prima de rezultat pentru toti angajatii, pentru rezultatul anului 2012, de 1.680 lei brut, potrivit datelor anuntate de companie la vremea respectiva.
Negocierile incepusera in februarie, iar o parte a angajatilor uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea pe 20 si 21 martie 2013, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.
Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat la finele lunii februarie a acestui an ca uzina din Mioveni trebuie sa-si pastreze competitivitatea fata de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante in acest sens sunt atat accesul facil catre frontiera, cat si mentinea costurilor salariale "la un anumit nivel".
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS