Veniturile Renault, limitate de aprecierea euro, desi compania a avut vanzari in crestere. Dacia, marca cu cel mai solid avans din grup
Dacia
Veniturile Renault au scazut cu 0,1% in primul trimestru, la 8,26 miliarde euro, din cauza aprecierii euro pe pietele valutare, in pofida vanzarilor mai mari de autoturisme, Dacia inregistrand cea mai rapida crestere dintre marcile grupului francez.
Livarile de autovehicule ale companiei au crescut cu 5,1% in perioada ianuarie-martie fata de intervalul corespunzator al anului trecut, la 636,239 unitati, in princnipal datorita cererii pentru automobile Dacia, potrivit Bloomberg.
"Piata europeana a evoluat mai bine decat ne asteptam in acest trimestru. Scaderea severa a cererii pe anumite piete cheie, precum si evolutiile nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar, au afectat afacerile in afara Europei", a declarat intr-o conferinta directorul financiar executiv al Renault, Dominique Thormann.
Renault, care detine 43% din actiunile producatorului japonez Nissan, se extinde agresiv pe pietele emergente pentru a reduce dependenta de Europa, unde vanzarile auto au scazut anul trecut pentru cel de-al saselea an consecutiv, la minimul ultimilor 20 de ani. Piata europeana a inceput sa urcest an, Dacia inregistrand in primul trimestru cea mai puternica crestere din Europa in topul marcilor.
Compania franceza si-a imbunatatit prognoza pentru piata auto europeana, anticipand cresterea vanzarilor cu 2-3% in acest an, dar anticipeaza scaderi in Rusia si Brazilia.
Extinderea pe pietele emergente a expus Renault la impactul fluctuatiilor de pe pietele valutare, precum realul brazilian sau rubla ruseasca. Grupul a precizat ca evolutiile valutare nefavorabile au afetat cu 409 milioane de euro veniturile din primul trimestru.
Piata auto din UE a urcat in primul trimestru cu 8,4%, la 3,246 milioane masini noi, de la 2,994 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.
In primele trei luni ale anului, numarul inmatricularilor Dacia in UE a crescut cu 42,7%, la 90.500 automobile, fata de 63.500 in perioada corespunzatoare a anului trecut, ajutand grupul Renault sa afiseze o crestere de 19%.
Pe acelasi subiect: