Veniturile Renault, limitate de aprecierea euro, desi compania a avut vanzari in crestere. Dacia, marca cu cel mai solid avans din grup
Dacia
Veniturile Renault au scazut cu 0,1% in primul trimestru, la 8,26 miliarde euro, din cauza aprecierii euro pe pietele valutare, in pofida vanzarilor mai mari de autoturisme, Dacia inregistrand cea mai rapida crestere dintre marcile grupului francez.
Livarile de autovehicule ale companiei au crescut cu 5,1% in perioada ianuarie-martie fata de intervalul corespunzator al anului trecut, la 636,239 unitati, in princnipal datorita cererii pentru automobile Dacia, potrivit Bloomberg.
"Piata europeana a evoluat mai bine decat ne asteptam in acest trimestru. Scaderea severa a cererii pe anumite piete cheie, precum si evolutiile nefavorabile ale cursurilor de schimb valutar, au afectat afacerile in afara Europei", a declarat intr-o conferinta directorul financiar executiv al Renault, Dominique Thormann.
Renault, care detine 43% din actiunile producatorului japonez Nissan, se extinde agresiv pe pietele emergente pentru a reduce dependenta de Europa, unde vanzarile auto au scazut anul trecut pentru cel de-al saselea an consecutiv, la minimul ultimilor 20 de ani. Piata europeana a inceput sa urcest an, Dacia inregistrand in primul trimestru cea mai puternica crestere din Europa in topul marcilor.
Compania franceza si-a imbunatatit prognoza pentru piata auto europeana, anticipand cresterea vanzarilor cu 2-3% in acest an, dar anticipeaza scaderi in Rusia si Brazilia.
Extinderea pe pietele emergente a expus Renault la impactul fluctuatiilor de pe pietele valutare, precum realul brazilian sau rubla ruseasca. Grupul a precizat ca evolutiile valutare nefavorabile au afetat cu 409 milioane de euro veniturile din primul trimestru.
Piata auto din UE a urcat in primul trimestru cu 8,4%, la 3,246 milioane masini noi, de la 2,994 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.
In primele trei luni ale anului, numarul inmatricularilor Dacia in UE a crescut cu 42,7%, la 90.500 automobile, fata de 63.500 in perioada corespunzatoare a anului trecut, ajutand grupul Renault sa afiseze o crestere de 19%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS