Fiat Chrysler Automobiles şi PSA și-au anunțat fuziunea, formând al patrulea gigant auto global, cu o valoare de 50 mld. dolari și vânzări anuale de 9 mil. vehicule
Fiat Chrysler Automobiles
Consiliile de Administraţie ale companiei italo-americane Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupului francez PSA au aprobat joi fuziunea între cele două firme, screi presa internațională.
Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota, potrivit Agerpres.
PSA şi FCA au mai purtat anul acesta negocieri, înainte ca Fiat Chrysler să propună o fuziune de 35 de miliarde de euro cu Renault. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.
În comunicatul oficial se arată că "firmele au ajuns la un acord pentru a negocia o combinare deplină a respectivelor entităţi printr-o fuziune între egali".
Entitatea combinată va putea împărţi costurile privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome, va putea împărţi tehnologia şi va economisi bani, având o putere de cumpărare mai mare.
"Noua companie va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de acţionarii FCA", se arată în comunicatul comun al celor doi producători auto.
Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde de dolari).
Investorii au speculat de câteva luni că Fiat Chrysler este în căutarea unui partener de fuziune, după ce fostul său director general, Sergio Marchionne, a subliniat necesitatea consolidării industriei auto şi a încercat fără succes să încheie un acord cu General Motors (GM), cel mai mare producător auto din SUA, și cu Renault. Deja Fiat Chrysler şi PSA au un parteneriat pe segmentul vehiculelor comerciale.
Grupul născut în urma fuziunii dintre PSA şi FCA va fi înregistrat în Olanda, va fi listat la bursele din Paris, New York şi Milano şi va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS