Service-urile au facut reparatii in baza RCA si Casco! Asiguratorii au uitat sa le dea banii: 300 mil. de euro!
Masini blocate pe rampa luni de zile, prime prea mari si despagubiri care vin dupa luni de intarziere. Sunt motive suficiente ca sa ii determine pe patronii de ateliere auto si pe transportatori sa se revolte impotriva companiilor de asigurari. 300 de milioane de euro ar avea de recuperat service-urile de la companiile de asigurare. Banii sunt virati cu intarziere si, de multe ori, proprietarii masinilor achita singuri reparatiile, chiar daca au polite.
"Intarzierile cu platile pentru decontarea serviciilor de reparatie efectuate pe baza politelor de asigurare RCA si Casco sunt de circa 100.000 de euro per societate, iar in Romania sunt autorizate 3.000 de service-uri auto. In aceste conditii, firmele din bransa sunt obligate sa se imprumute la banci pentru a acoperi costurile reparatiilor", a declarat pentru Mediafax presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente, Vasile Ion.
Acesta a afirmat ca 80% din societatile de asigurari intarzie decontul reparatiilor peste limita legala de 15 zile. "Daca acum doi ani plata decontului se efectua pana in 20 de zile, in prezent, media de achitare este de 60 de zile", a adaugat Ion.
Cei care formeaza Asociatia Patronilor de Service-uri spun ca din cauza intarzierilor cu care asiguratorii deconteaza reparatiile 20% dintre ei au falimentat, iar 10.000 de oameni au ramas fara serviciu.
Vasile Ion a subliniat ca in legislatia specifica nu exista sanctiuni care sa penalizeze intarzierile de plata. O prima masura impotriva societatilor de asigurari si a Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor va fi mitingul de protest de luni, atunci cand si-au anuntat sosirea in Capitala sute de angajati ai atelierelor auto si zeci de transportatori.
Pe de alta parte, scumpirea politelor RCA si Casco poate majora pretul transportului de persoane si de marfa. Reprezentantii asociatiei profesionale s-au aratat nemultumiti de tarifele la politele de raspundere civila auto. "Valoarea RCA a crescut in ultimii 5 ani cu 445%", a afirmat presedintele organizatiei.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS