De cealalta parte, insa, CEO-ul VW Matthias Muller a declarat ca Volkswagen Group nu este deschis pentru discutii despre o fuziune.

"Noi nu suntem gata pentru discutii despre nimic”, a declarat Muller. "Nu l-am vazut pe Marchionne de mai multe luni”, a mai spus seful VW citat de Automotive News. "Avem alte probleme”.

Istoria recenta a relatiilor dintre Sergio Marchionne si VW Group este una destul de tumultoasa, italianul avand un schimb de replici acide, la distanta, cu fostul sel al nemtilor, Martin Winterkorn, referitor la brandul Alfa Romeo.

In acelasi timp, Marchionne poate fi considerat un pierzator in afacerea Opel, deoarece el a intentionat, in urma cu 7-8 ani sa cumpere atat Opel, cat si PSA, intr-o forma sau alta. Mai mult, el a tot avansat ideea unei aliante cu General Motors, care ar fi putut scoate din impas compania pe care o conduce.

Grupul francez PSA a anuntat, luni, ca a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, pentru 2,2 mld. euro.

Prin preluarea Opel de la General Motors, PSA devine al doilea cel mai mare producator auto din Europa, dupa Volkswagen, si depaseste Renault-Nissan.

“Suntem increzatori ca afacerile Opel/Vauxhall vor accelera semnificativ cu ajutorul nostru. In acelasi timp, ne vom respecta toate angajamentele facute de GM angajatilor Opel/Vauxhall”, a spus directorul PSA, Carlos Tavares, intr-o declaratie data publicitatii luni dimineata.

La randul sau, presedintele executiv al GM, Mary T. Barra a spus ca intelegerea vor pune Opel si Vauxhall “intr-o pozitie si mai puternica pe termen lung”.

Cei doi giganti auto au confirmat in urma cu doua saptamani discutiile de preluare a diviziei europene a General Motors de catre francezii de la PSA, care detin marcile Peugeot si Citroen.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.

Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.

Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costuruile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.

In timpul discutiilor privind preluarea Opel de catre PSA, autoritatile din Franta si Germania au subliniat importanta mentinerii locurilor de munca si a fabricilor din ambele tari si au cerut francezilor sa transforme cresterea viitoare in securitatea pe termen lung a locurilor de munca.