Seful Fiat-Chrysler sugereaza ca ar vrea sa discute cu VW despre o posibila fuziune. Ce raspuns a primit din partea gigantului german
Sergio Marchionne, directorul general al Fiat-Chrysler
Sergio Marchionne, CEO al Fiat Chrysler Automobile, a declarat, la Salonul Auto de la Geneva, ca “Volkswagen ar putea fi un partener prospectiv atractiv si ar putea fi interesat de discutii”, referindu-se la o posibila alianta sau fuziune a FCA cu Volkswagen, in contextul cumpararii Opel de catre PSA, scrie Profit.ro.
De cealalta parte, insa, CEO-ul VW Matthias Muller a declarat ca Volkswagen Group nu este deschis pentru discutii despre o fuziune.
"Noi nu suntem gata pentru discutii despre nimic”, a declarat Muller. "Nu l-am vazut pe Marchionne de mai multe luni”, a mai spus seful VW citat de Automotive News. "Avem alte probleme”.
Istoria recenta a relatiilor dintre Sergio Marchionne si VW Group este una destul de tumultoasa, italianul avand un schimb de replici acide, la distanta, cu fostul sel al nemtilor, Martin Winterkorn, referitor la brandul Alfa Romeo.
In acelasi timp, Marchionne poate fi considerat un pierzator in afacerea Opel, deoarece el a intentionat, in urma cu 7-8 ani sa cumpere atat Opel, cat si PSA, intr-o forma sau alta. Mai mult, el a tot avansat ideea unei aliante cu General Motors, care ar fi putut scoate din impas compania pe care o conduce.
Grupul francez PSA a anuntat, luni, ca a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, pentru 2,2 mld. euro.
Prin preluarea Opel de la General Motors, PSA devine al doilea cel mai mare producator auto din Europa, dupa Volkswagen, si depaseste Renault-Nissan.
“Suntem increzatori ca afacerile Opel/Vauxhall vor accelera semnificativ cu ajutorul nostru. In acelasi timp, ne vom respecta toate angajamentele facute de GM angajatilor Opel/Vauxhall”, a spus directorul PSA, Carlos Tavares, intr-o declaratie data publicitatii luni dimineata.
La randul sau, presedintele executiv al GM, Mary T. Barra a spus ca intelegerea vor pune Opel si Vauxhall “intr-o pozitie si mai puternica pe termen lung”.
Cei doi giganti auto au confirmat in urma cu doua saptamani discutiile de preluare a diviziei europene a General Motors de catre francezii de la PSA, care detin marcile Peugeot si Citroen.
Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.
Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.
Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costuruile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.
In timpul discutiilor privind preluarea Opel de catre PSA, autoritatile din Franta si Germania au subliniat importanta mentinerii locurilor de munca si a fabricilor din ambele tari si au cerut francezilor sa transforme cresterea viitoare in securitatea pe termen lung a locurilor de munca.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS