PSA si GM au facut anuntul inaintea unei conferinte de presa care se va desfasura, luni, la Paris.

Acordul de preluare produce ingrijoari in ceea ce priveste eventuale concedieri la fabricile Vauxhall din Marea Britanie, in care lucreaza 4.500 de angajati.

Suntem increzatori ca afacerile Opel/Vauxhall vor accelera semnificativ cu ajutorul nostru. In acelasi timp, ne vom respecta toate angajamentele facute de GM angajatilor Opel/Vauxhall”, a spus directorul PSA, Carlos Tavares, intr-o declaratie data publicitatii luni dimineata.

La randul sau, presedintele executiv al GM, Mary T. Barra a spus ca intelegerea vor pune Opel si Vauxhall “intr-o pozitie si mai puternica pe termen lung”.

Prin preluarea Opel de la General Motors, PSA devine al doilea cel mai mare producator auto din Europa, dupa Volkswagen, si depaseste Renault-Nissan.

Cei doi giganti auto au confirmat in urma cu doua saptamani discutiile de preluare a diviziei europene a General Motors de catre francezii de la PSA, care detin marcile Peugeot si Citroen.

Un subiect important al negocierilor a fost cum poate PSA sa obtina economii de circa 2 miliarde de euro prin acest acord. Acestea ar putea proveni din reducerea capacitatii de productie, dar si din achizitiile comune, folosirea mai multor componente comune si reducerea cheltuielilor inutile.

PSA si GM au mai discutat si despre capacitatea producatorului auto francez de a vinde vehicule Opel la nivel mondial si dreptul companiei americane de a aduce modele Chevrolet in Europa.

Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.

Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.

Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costuruile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.

Un alt subiect al discutiilor a fost cum vor administra GM si PSA planul de pensii pentru pensionarii de la Opel, au spus sursele. Programul are un deficit de finantare de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg.
Alte intrebari complexe sunt costurile licentelor pentru tehnologia folosita de Opel si planurile de reducere a productiei.

Pentru a obtine sprijin in vederea preluarii, directorii PSA s-au intalnit cu lideri sindicali si politicieni pentru a-i asigura ca angajatii Opel si fabricile vor fi protejate.

Autoritatile din Franta si Germania au subliniat importanta mentinerii locurilor de munca si a fabricilor din ambele tari si au cerut PSA sa transforme cresterea viitoare in securitatea pe termen lung a locurilor de munca.