Francezii de la PSA preiau Opel pentru 2,2 mld. euro si creeaza al doilea cel mai mare producator auto din Europa, dupa Volkswagen
Opel
Grupul francez PSA a ajuns la un acord pentru preluarea Opel si Vauxhall de la General Motors, prin care va crea al doilea mare producator auto european, in timp ce producatorul auto american va iesi de pe piata europeana, transmite presa internationala.
PSA si GM au facut anuntul inaintea unei conferinte de presa care se va desfasura, luni, la Paris.
Acordul de preluare produce ingrijoari in ceea ce priveste eventuale concedieri la fabricile Vauxhall din Marea Britanie, in care lucreaza 4.500 de angajati.
“Suntem increzatori ca afacerile Opel/Vauxhall vor accelera semnificativ cu ajutorul nostru. In acelasi timp, ne vom respecta toate angajamentele facute de GM angajatilor Opel/Vauxhall”, a spus directorul PSA, Carlos Tavares, intr-o declaratie data publicitatii luni dimineata.
La randul sau, presedintele executiv al GM, Mary T. Barra a spus ca intelegerea vor pune Opel si Vauxhall “intr-o pozitie si mai puternica pe termen lung”.
Prin preluarea Opel de la General Motors, PSA devine al doilea cel mai mare producator auto din Europa, dupa Volkswagen, si depaseste Renault-Nissan.
Cei doi giganti auto au confirmat in urma cu doua saptamani discutiile de preluare a diviziei europene a General Motors de catre francezii de la PSA, care detin marcile Peugeot si Citroen.
Un subiect important al negocierilor a fost cum poate PSA sa obtina economii de circa 2 miliarde de euro prin acest acord. Acestea ar putea proveni din reducerea capacitatii de productie, dar si din achizitiile comune, folosirea mai multor componente comune si reducerea cheltuielilor inutile.
PSA si GM au mai discutat si despre capacitatea producatorului auto francez de a vinde vehicule Opel la nivel mondial si dreptul companiei americane de a aduce modele Chevrolet in Europa.
Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea sa relanseze brandurile neprofitabile Opel si Vauxhall cu o restructruare similara cu cea care a avut loc in ultimii trei ani la producatorul marcilor Peugeot si Citroen.
Opel, cu sediul langa Frankfurt, ar putea servi drept un motor de crestere dincolo de regiunea sa de provenienta, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares saptamana trecuta.
Volumul vanzarilor este de o importanta majora pe segmentul automobilelor de serie din Europa, in mare parte saturat. Adaugarea unei productii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA sa imparta costuruile de dezvoltare a unor noi automobile si motoare pe un numar mai mare de vehicule.
Un alt subiect al discutiilor a fost cum vor administra GM si PSA planul de pensii pentru pensionarii de la Opel, au spus sursele. Programul are un deficit de finantare de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg.
Alte intrebari complexe sunt costurile licentelor pentru tehnologia folosita de Opel si planurile de reducere a productiei.
Pentru a obtine sprijin in vederea preluarii, directorii PSA s-au intalnit cu lideri sindicali si politicieni pentru a-i asigura ca angajatii Opel si fabricile vor fi protejate.
Autoritatile din Franta si Germania au subliniat importanta mentinerii locurilor de munca si a fabricilor din ambele tari si au cerut PSA sa transforme cresterea viitoare in securitatea pe termen lung a locurilor de munca.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS