Scandalul manipularii emisiilor poluante a ingropat profitul Volkswagen: scadere cu 19%, in primul trimestru al anului
Volkswagen
Profitul net al grupului Volkswagen AG a scazut cu 19% in primul trimestru din acest an, la 2,37 miliarde de euro, de la 2,93 miliarde de euro in perioada similara din 2015, in urma scandalului manipularii emisiilor poluante, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.
Veniturile au scazut cu 3,4% in primele trei luni din 2016, la 51 miliarde de euro, in timp ce profitul inainte de taxe s-a diminuat cu 20%, pana la 3,2 miliarde de euro, de la 3,97 miliarde de euro in perioada similara din 2015.
Directorul general Matthias Mueller a afirmat ca este "satisfacut" de startul companiei in acest an "care fara nici o indoiala va fi dificil". Acesta a adaugat: "In primul trimestru din 2016 am facut eforturi pentru a limita efectele scandalului "Dieselgate" si pentru a obtine rezultate respectabile in conditii dificile".
Deja VW a pus deoparte peste 16,2 miliarde de euro pentru a face fata costurilor scandalului manipularii emisiilor poluante.
VW si-a mentinut estimarea privind o scadere a veniturilor cu 5% in 2016 "in functie de conditiile economice, in special in America de Sud si Rusia, a evolutiilor valutare si a scandalului manipularii emisiilor poluante", a afirmat Mueller.
Profitul operational a urcat cu 3,4% in primele trei luni din 2016, la 3,44 miliarde de euro, de la 3,33 miliarde de euro in primul trimestru din 2015.
Marti, actiunile Volkswagen au scazut cu 2,3%, la 134,75 euro, la Bursa de la Frankfurt. Anul acesta titlurile grupului german au urcat cu 3,1%.
Cel mai mare producator auto din Europa a raportat o crestere a livrarilor pe plan global de 0,8% in primele trei luni din 2016, la 2,5 milioane de vehicule, depasind liderul mondial Toyota Motor, care a vandut 2,46 milioane de unitati.
Grupul Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 500.000 in SUA) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
Mai multe despre:
#Volkswagen#profit
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS